Alundra 2: A New Legend Begins - opis gry
Alundra 2: A New Legend Begins jest grą RPG z silnym naciskiem na elementy zręcznościowe, wyprodukowaną przez Matrix Software i wydaną w Europie przez Activision w 2000 roku. W przeciwieństwie do oryginału, “dwójka” przeszła w 3D.
Alundra 2 u podstaw pozostała tą samą grą, jednak wprowadzono do niej także sporo nowego. Przede wszystkim lżejsza, bardziej nastawiona na humor jest fabuła. Tutejszy główny bohater ma na imię Flint, to łowca piratów, który próbuje pomścić swoich rodziców. Jego plany ulegają zmianie, gdy podczas jednej z eskapad przypadkowo dowiaduje się o niecnym planie niejakiego Mefisto, chcącego przemienić ludzi w armię robotów za pomocą specjalnych kluczy.
Duże zmiany zaszły też gdzie indziej. Alundra 2 nadal przypomina grę z serii The Legend of Zelda, tzn. zapuszczamy się w dungeony, eksplorujemy świat, rozwiązujemy zagadki wszelkiej maści, zmagamy się z sekcjami platformowymi i oczywiście walczymy. Flint używa miecza i redukującej obrażenia tarczy (w dalszej części otrzymuje lepszy ekwipunek), może również zbierać tak zwane Puzzle Pieces, które umożliwiają mu klepanie nowych combosów, oraz pierścienie dzięki którym zyskuje umiejętność lewitowania, chodzenia po lawie itd. itp.
Przede wszystkim jednak Alundre 2 okraszono grafiką 3D, co dało graczom swobodę kontrolowania kamery. Niestety, tytuł jest oceniany znacznie słabiej niż pierwsza część. Grafika posiadała sporą ilość glitchy, muzyka Kouheia Tanaki wpadała jednych uchem a wypadała drugim, scenariusz był banalny, a sterowanie pozostawiało sporo do życzenia, co dawało o sobie znać zwłaszcza podczas starć z trudnymi bossami. Gra mimo tego była solidną, rzemieślniczą robotą, ale najprawdopodobniej przedwcześnie zakończyła cykl wykoncypowany przez Matrix Software.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych