The Adventures of Alundra - opis gry
The Adventures of Alundra to gra RPG z elementami zręcznościowymi, wyprodukowana przez studio Matrix Software i wydana w Europie przez Psygnosis w 1998 roku. Tytuł ten uchodzi za jeden z największych klasyków generacji PlayStation. Rok później ukazał się w Japonii jego sequel.
Alundre uznaje się za duchowego spadkobiercę Landstalkera z Segi MegaDrive (grę stworzyło studio Climax Entertainment, którego odpryskiem był Matrix). Gracz wciela się w postać tytułowego bohatera, który jako elf z klanu Dreamwalkerów odkrywa swój dar podróżowania do snów innych ludzi. Protagonista rozbija się w pobliżu wioski Inoa i pomimo nieprzychylnego przyjęcia pomaga jej mieszkańcom pozbyć się klątwy i nawiedzających ich koszmarów. To jednak tylko początek historii, która z biegiem czasu będzie coraz wyraźniej jechać po bandzie.
Gra przypomina trochę klasyczne odsłony The Legend of Zelda. Akcję obserwujemy z góry, nasza postać może biegać, skakać i używać przedmiotów, które pomogą jej w rozwiązywaniu niekiedy bardzo trudnych, acz interesujących zagadek. W walce Alundra posługuje się różnymi rodzajami broni i magią czterech żywiołów. Później uzyskuje także dostęp do “upgrade’ów”, pozwalających mu na pokonywanie przeszkód, co przekłada się na większe możliwości w kwestii eksploracji.
Alundra to klasyk gatunku action-RPG. Grę chwalono w swoim czasie za schludną grafikę 2D i za muzykę Kouheia Tanaki. Zdecydowanie jednak wyróżniał się gameplay i fabuła. Rozgrywka potrafiła uprzykrzyć życie nawet wyrobionym graczom potężnymi bossami i sekcjami platformowymi, które -- mimo bardzo dobrego sterowania -- niekiedy trzeba było powtarzać po kilkadziesiąt razy.
Grę udostępniono w dystrybucji cyfrowej na PS Store. W czerwcu 2000 roku w Europie ukazał się jej chłodniej przyjęty sequel pt. Alundra 2: A New Legend Begins przenosząc serię w 3D.
Komentarze (12)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych