Life is Strange jest produkcją przygotowaną przez studio Dontnod Entertainment (twórcy Remember Me). Gra została wydana przez Square Enix na PlayStation 4, PlayStation 3, Xboksa One, Xboksa 360 oraz komputery klasy PC.
Life is Strange to przygodówka, w której poznajemy losy niejakiej Max, nastolatki ze stanu Oregon pasjonującej się fotografią i dysponującą nadprzyrodzoną zdolnością cofania czasu. Bohaterka po 5 latach wraca do rodzinnego miasta na peryferiach i chce odbudować relacje ze swoją najlepszą przyjaciółką z dzieciństwa - Chloe. Czas zmienia jednak ludzi - dawna koleżanka wyrosła na zbuntowaną nastolatkę niestroniącą od alkoholu, wulgarnego języka, rockowej muzyki i trawki. Ma ona też problemy. Niedawno w tajemniczych okolicznościach zaginęła jej najlepsza przyjaciółka. Chloe wraz z Max postanawiają dowiedzieć się prawdy o tym incydencie, jednak intryga, w którą się wplątują, okazuje się być początkiem czegoś znacznie poważniejszego.
Dalsza część tekstu pod wideo
W grze nawet nieznaczące z pozoru czynności wpływają na dalszy rozwój wydarzeń. Możemy eksplorować trójwymiarowe środowisko, wchodzić w interakcje z masą przedmiotów, rozmawiać z ludźmi i rozwiązywać zagadki. Interfejs jest podobny do Heavy Rain, a każda nasza decyzja, dialog (zazwyczaj kilka odpowiedzi do wyboru), niosą ze sobą… odwracalne konsekwencje. Jeśli uznamy bowiem, że coś poszło nie po naszej myśli, możemy w każdej chwili cofnąć czas i zmienić bieg wydarzeń. Bawiąc się czasem, możemy zobaczyć kilka wariantów tej samej sceny i zdecydować się na ten, który uznamy za słuszny. Oczywiście tylko w obrębie danej sceny, rozdziału i w pewnym momencie nie da się już zmienić decyzji. Należy pamiętać, że wybory, które wydają się z pozoru dobre, w perspektywie czasu mogą okazać się tragiczne w skutkach. Gra podzielona jest na pięć epizodów.
Fenomenalnie wypada ścieżka dźwiękowa z zapadającymi w pamięć kawałkami wokalnymi, która pozwala zapomnieć o nieco słabszej oprawie graficznej. W grze dużo jest odniesień współczesnej popkultury - portale społecznościowe, śledzenie korespondencji SMS-owej z rówieśnikami, przytyki do takich marek jak Tomb Raider, "Gwiezdne wojny" czy "Breaking Bad". W oczy rzucają się pieczołowicie zaprojektowane pomieszczenia. Masa elementów interaktywnych - plakaty, zdjęcia, poczta w laptopach, książki czy szkolny pamiętnik pozwalają lepiej poznać życie bohaterki i jej relacje z otoczeniem. W Life is Strange grze nie zabrakło też zadań pobocznych, które polegające na pstrykaniu zdjęć otoczeniu.
Komentarze (39)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych