Axiom Verge - opis gry
Axiom Verge to dwuwymiarowa gra action-adventure w stylu serii Metroid wyprodukowana w pojedynkę przez Toma Happa. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation Vita, PlayStation 4 i Nintendo Switch.
Axiom Verge pozwala nam się wcielić w postać niejakiego Trace’a, który po eksplozji w laboratorium budzi się w tajemniczym, nieznanym mu miejscu. Jest dziwnie, ale jeszcze dziwniej robi się, gdy głos niewiadomego pochodzenia każe bohaterowie znaleźć broń, zanim pojawi się jakiś “on”.
Kim jest “on”? Dlaczego Trace znalazł się, gdzie się znalazł? Co to za miejsce, do którego trafił główny bohater? Na te pytania poznamy odpowiedzi w trakcie rozgrywki, ale, co warto dodać, wiele wątków wymaga, byśmy to my wyszli z inicjatywą ich poznania.
Gra, podobnie jak przywołania na wstępie seria Metroid, zachęca do eksploracji. Korzyści z tego wynikające są dwojakie. Po pierwsze, możemy poznać więcej szczegółów dotyczących fabuły gry, po drugie - znaleźć różne użyteczne bronie i akcesoria pomagające w zmaganiach. Dla przykładu możemy znaleźć power-upy zwiększające maksymalną ilość energii bohatera, siłę i zasięg rażenia jego broni, albo takie gadżety jak świder (pozwalający przebijać się przez skały) czy linka z hakiem. Do tego dochodzą również różne stroje dostarczające zdolności pozwalających naginać prawa fizyki do własnych potrzeb.
Arsenał, jakim posługuje się Trace, jest całkiem pokaźny. Swoją przygodę rozpoczyna ze zwykłym blasterkiem, ale z czasem uzbrojenie staje się coraz bardziej śmiercionośne. Znajdziemy tu zwykłe spluwy typu strzelba i karabin, a także bardziej pomysłowe zabawki w rodzaju tej tworzącej odłamki lodu rażące przeciwników czy Axiom Disruptora potrafiącego zniekształcać rzeczywistość wokół głównego bohatera. Bronie można ponadto upgrade’ować.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych