Majesty: Symulacja Królestwa Fantasy

Majesty: Symulacja Królestwa Fantasy

9,0
6 oceny

Ocena wg platformy:

PC 9.0
Mobile -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Cyberlore Studios (later Minerva)
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
17.03.2000
Europa:
17.03.2000
Polska:
20.07.2000
Producent:
Cyberlore Studios (later Minerva)
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
17.03.2000
Europa:
17.03.2000
Polska:
20.07.2000

Majesty: Symulacja Królestwa Fantasy - opis gry

Majesty: The Fantasy Kingdom Sim (znane także Majesty: Realm or Arcania, u nas wydane jako Majesty: Symulacja Królestwa Fantasy, ewentualnie Majesty: Władca Ardanii) to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Cybelore Studios i wydana przez MicroProse 17 marca 2000 roku na PC z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki CD Projekt, produkcja pojawiła się 20 lipca 2000 roku.

W 2000 - dzięki MacPlay - ukazała się wersja na Macintosha, w 2003 wydana przez Infogrames została wersja na Linuxa, w 2011 - dzięki HeroCraft - na urządzenia z Androidem i iOS, a w 2012 na Windows Phone.

Dalsza część tekstu pod wideo

Produkcja jest strategią czasu rzeczywistego umiejscowioną w realiach Średniowiecza wzbogaconą o elementy magiczne, tak więc są m. in. potworności. Gracz zatem otrzymuje na początku pałac, którego utrata oznacza porażkę, następnie stara się w obliczu zagrożenia ze strony barbarzyńców czy plag rozwinąć zamek i zapewnić tym samym dobry byt poddanym. Sami wrogowie mają określone słabości, a ich poznanie jest kluczowe dla przetrwania osady.

To, co wyróżnia produkcję na tle innych strategii z tamtego czasu jak chociażby Age of Empires, to brak możliwości kierowania poddanymi. Gracz może zachęcać ich do określonych zachowań np. oferując złoto, ale bezpośrednio nie wpływa na ich reakcje - tak więc po dotarciu do określonego miejsca to SI decyduje o tym, co postać ma zrobić. Gracz może przetestować tą mechanikę w rozgrywce rywalizacyjnej/kooperacji do 4 osób albo kampanii dla pojedynczego gracza.

Produkcja w wersji na Windows oraz Linux spotkała się z ciepłym odbiorem ze strony społeczności. Czasopismo Computer Gaming World uhonorowało produkcję specjalnym tytułem "Najprzyjemniejszej niespodzianki roku" oraz nominowało w konkursie na najlepszą strategię roku, która to finalnie przypadła Sacrifice.

Twórcy pierwotnie zakładali stworzyć kontynuację (Majesty Legends), ale z powodu braku potencjalnego wydawcy nigdy się ona nie ukazała. Studio w 2007 zostało przejęte przez Paradox, dzięki czemu w 2009 pojawiła się kontynuacja za którą odpowiada inna firma. W późniejszym czasie rynek ujrzała edycja kompletna (Majesty: Złota Edycja), której polskim dystrybutorem jest Cenega S.A.

Wideo - Majesty: Symulacja Królestwa Fantasy

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper