Maken X - opis gry
Maken X to gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Za jej produkcję odpowiadał Atlus, trzon zespołu stanowili twórcy kilku odsłon serii Persona - Katsura Hashino (jako reżyser) i kompozytor Shoji Meguro. Tytuł ukazał się na Segę Dreamcast i PlayStation 2. Wersja na konsoli Sony wprowadziła widok tpp.
“Maken” oznacza po japońsku “demoniczny miecz”. To ów miecz jest w tej grze głównym bohaterem, a konkretnie zamieszkujący w nim duch. Posiada on umiejętność zwaną “brainjacking”, która umożliwia przejęcie kontroli nad człowiekiem i wykorzystanie jego zdolności do swoich potrzeb. Cechę tę odkryto podczas badań, ale biorący udział w tym eksperymencie naukowiec zostaje porwany przez pewną organizację terrorystyczną. Jest to punkt wyjścia dla całej historii. Córka badacza postanawia wykorzystać Makena, by odbić ojca. Po drodze jednak okaże się, że intryga jest znacznie grubsza niż mogłoby się wydawać.
Fabularne założenia przekładają się na jej gameplay. Jako tytułowy “demoniczny miecz” możemy przejmować kontrolę nad różnymi postaciami - jest ich ogólnie kilkanaście, przy czym każda posiada jakieś swoje wady i zalety. W przeciwieństwie do innych tytułów FPP, tutaj nacisk położono na walkę w zwarciu (w końcu siekamy oprychów mieczem), a nie strzelaniny. Gra posiada aż siedem różnych zakończeń - to, które zobaczymy zależy od naszych decyzji podejmowanych w trakcie rozgrywki. Oprócz głównego wątku mamy też do wyboru survival oraz galerię z rysunkami Kazumy Kaneko, ilustratora serii Shin Megami Tensei.
Zachodnia wersja Makena X została mocno pocięta. Wyleciały np. różne narodowosocjalistyczne motywy, a także walka z papieżem, który odgrywał rolę bossa.
O czym warto wspomnieć, wersja na PS2 różni się od oryginału z Dreamcasta dość znacząco. Nowe są rozmaite mniejsze dodatki, ale przede wszystkim zmieniono perspektywę - w Maken Shao, bo taki tytuł nosi gra na sprzęcie Sony, akcję obserwujemy już z perspektywy trzeciej osoby.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych