Mega Man Network Transmission - opis gry
Mega Man Network Transmission jest spin-offem wywodzącej się z GameBoya Advance serii Mega Man Battle Network. Tytuł został wydany w 2003 r. na Nintendo Game Cube'a, producentem było studio Arika, a wydawcą Capcom (Japonia) i ShoPro Entertainment (Ameryka Północna).
Akcja gry rozpoczyna się w trzy miesiące po wydarzeniach znanych z zakończenia Mega Man Battle Network. Pomiędzy internautami i na forach krążą plotki o nowym wirusie nieznanego pochodzenia zwanym "Zero Virus", infekującym NetNavi i wyrządzającym poważne szkody w PETach (PErsonalnych Terminalach) operatorów. Para głównych bohaterów, operator Lan Hikari i jego NEtNavi, MegaMan.EXE, rozpoczyna śledztwo mające dojście do tego, kto stworzył wirusa i jaki ma w tym cel. W wyniku zeznań od kolejnych uratowanych przez MegaMana Navich głównymi podejrzanymi stają się niedobitki WWW - organizacji znanej z poprzedniej odsłony, oraz roznoszący wirusa, podległy im StarMan.EXE. Co zaskakujące, pojawia się też coraz więcej znaków wskazujących na to, że "Zero" nie jest wyłącznie wirusem...
Network Transmission przenosi założenia systemowe będącej grą RPG serii Battle Network na grunt wzorowanej na klasycznych "Mega Manach" platformówki. Sterując więc MegaManem.EXE skaczemy, strzelamy i biegniemy w prawo na przestrzeni kilkunastu zręcznościowych etapów, na końcu których czekają na nas Navi - bossowie do pokonania. Tym, co odróżnia NT od NESowych oryginałów, jest umiejętność korzystania z Battle Chipów - dodatkowych umiejętności aktywujących potężne ataki, przywracających zdrowie lub pomagających w eksploracji plansz i odkrywaniu sekretów. Zestaw 5 losowych, dobieranych z naszego folderu Battle Chipów staje się dostępny przy każdym zapełnieniu widocznego na górze ekranu Custom Bara. Nowe karty możemy zdobywać po pokonanych przeciwnikach lub kupować je w sklepie, niektóre z nich tworzą także specjalne kombinacje zwane Program Advance.
Za pracę nad grą odpowiadało studio Arika, mające na koncie m.in. trójwymiarowe Street Fighter EX z czasów pierwszego PlayStation. Na wydanie NT na Game Cubie zdecydowano się ze względu na dużą popularność poprzednich gier o Mega Manie na konsolach Nintendo. Towarzyszący rozgrywce styl cel-shading miał upodobnić tytuł do emitowanej w tamtym czasie animowanej serializacji przygód bohatera.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych