Mega Man Battle Network - opis gry
Mega Man Battle Network to japońska gra RPG wyprodukowana przez Capcom i wydana w Europie przez Ubisoft. Była to pierwsza część miniserii Battle Network, która powstała w wyniku oszałamiającego sukcesu Pokemonów.
Akcja gry toczy się jakoś w XXI wieku, w epoce, kiedy internet jest już integralną częścią większości ludzi (jest ona alternatywną wersją uniwersum głównej serii). Technologia poszła tak daleko, że umożliwia eksplorowanie wirtualnych światów za pomocą specjalnych avatarów zwanych NetNavi. Głównym bohaterem Battle Network jest Lan Hikari, którego wirtualny odpowiednik to Mega Man. Punktem wyjścia dla historii są działania organizacji World Three mającej odpowiadać za serię przestępstw. Protagonista musi zbadać ich genezę.
Podczas rozgrywki gra pozwala nam przemieszczać się między ‘realem’ a wirtualną rzeczywistością. W tym pierwszym przypadku, jako Lan Hikari, odwiedzamy różne miejsca na mapie świata, wchodzimy w interakcję z napotykanymi NPC-ami, czytamy maile, robimy zakupy, inicjujemy misje itd. W ‘wirtualu’ z kolei przeważnie walczymy. Starcia są losowe, a podczas walki nasz podopieczny i jego oponenci znajdują się na planszy złożonej z osiemnastu rzędów kwadratowych pól - po dziewięć na jedną stronę. Po planszy możemy się oczywiście poruszać, co ma wpływ na zasięg ataków, a co z tym idzie - zadawane/otrzymywane obrażenia.
Mega Man posiada oczywiście swojego ikonicznego Mega Bustera, ale najważniejszymi gadżetami na jego wyposażeniu są chipy wpływające na umiejętności. Możemy ich wyekwipować trzydzieści, ale podczas walki korzystamy tylko z pięciu pochodzących z przygotowanej uprzednio puli. Każdy chip (oraz przeciwnik) podporządkowany jest jakiemuś elementowi, dlatego właściwy ich dobór może nam sporo ułatwić życie.
Oprócz trybu fabularnego gra oferuje tryb multiplayer. Umożliwia on rywalizację z drugą osobą oraz wymianę chipami.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych