Mega Man Star Force Dragon/Pegasus/Leo - opis gry
Mega Man Star Force (w Japonii Shooting Star Rockman) jest pierwszą odsłoną serii będącej duchowym następcą Mega Man Battle Network, wydaną w 2006 r. dla konsoli Nintendo DS. Wydawcą był Capcom, a sama gra dostępna była w wersjach Dragon, Pegasus i Leo, różniących się od siebie dostępną formą bitewną dla Mega Mana.
Czas akcji gry umiejscowiony został w roku 220X, czyli około sto lat po linii czasowej serii Battle Network. Dzięki rozwojowi technologii prawie nie używa się już NetNavi - Ziemię orbitują teraz trzy satelity (tytułowe Smok, Pegaz i Lew), otaczając powłokę planety niewidoczną gołym okiem powłoką EM, fal elektromagnetycznych. Fale te zasilają używane w życiu codziennym urządzenia zwane Transerami, służące ludziom do obsługi urządzeń elektronicznych.
Głównym bohaterem gry jest Geo Stelar - jedenastoletni uczeń podstawówki, który po niewyjaśnionej śmierci swojego ojca-kosmonauty w przestrzeni kosmicznej przestał wychodzić z domu. Punktem zwrotnym w jego życiu staje się kontakt z Omega-Xis - przejmującym jego Transera przybyszem z Planety FM. Dzięki jego mocy Geo jest w stanie przyjmować postać fal EM, by jako Megaman nie tylko wpływać na technologię, ale także walczyć z FMianami - rasą kosmitów ścigających Omega-Xisa.
Mechanika gry, do pary z oprawą audiowizualną i designami postaci, oparta jest o system znany z Battle Network. Jako Geo poruszamy się po świecie rzeczywistym, rozmawiając z NPCami i wysłuchując ich problemów, by potem jako Megaman w świecie EM walczyć z wirusami i wpływać na mechanizmy. Niewielkich zmian doczekał się system walki - pole walki ograniczono do 3x5 paneli, perspektywę przeniesiono za plecy bohatera, a same potyczki prowadzi się teraz w trójwymiarze. Jako Megaman możemy automatycznie lokować się na przeciwniku, aby ataki wyprowadzać tuż przed nimi, do dyspozycji mamy także działko z dwoma trybami ognia oraz tarczę do blokowania ataków. Co turę za pomocą ekranu dotykowego możemy dobierać zestaw Battle Cardów do wykorzystania w walce, jednak zamiast podziału na kody, ograniczeniem jest tym razem ich położenie względem siebie. Najsilniejsze kombinacje możemy potem zapisywać jako tzw. Best Combo, aby potem wymieniać się nimi z innymi graczami.
Ważną funkcją pełni system BrotherBand, dzięki któremu do swojego Transera możemy dodawać do znajomych nie tylko naszych przyjaciół z gry (NPC), ale także graczy korzystających z innych wersji gry za pośrednictwem Nintendo Wi-Fi Connection. W wyniku takiej wymiany profili uzyskamy dostęp do ich Best Combo, ulubionych Battle Cardów oraz transformacji Star Force. Możliwe jest także, przy pomocy edytora pixel-by-pixel, utworzenie zupełnie nowego, widocznego dla innych graczy, avatara.
Dzięki drugiemu slotowi DSa możliwy jest gościnny występ w grze MegaMana.EXE - wystarczy do tego dowolny kartridż z grą z serii Battle Network (w tym ze spin-offem BattleChip Challenge). Możliwe jest też połączenie z grą Lunar Knights od Konami, ale możliwość ta została usunięta z obu tytułów w ich zachodnich wersjach.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych