Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty - opis gry
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty jest grą akcji z elementami stealth wyprodukowaną i wydaną przez japońską firmę Konami w marcu 2002 roku na konsolę PlayStation 2. Na czele zespołu deweloperskiego ponownie stanął twórca serii Hideo Kojima, a gra okazała się wielkim sukcesem.
Po dramatycznych wydarzeniach na Shadow Moses Solid Snake oraz Otacon zakładają organizację „Filantropia”, która potajemnie sabotuje wszelkie projekty powstałe na bazie planów Metal Gear REX-a. Jednym z poważniejszych jest zupełnie nowy model maszyny, który ma zostać zaprezentowany na pokładzie tankowca USS Discovery, przepływającego obok nowojorskiego Manhattanu. Snake wyrusza na miejsce celem zbadania sprawy. Dwa lata po misji Solida, podczas oficjalnej wizyty prezydenta USA na olbrzymiej oczyszczalni o nazwie Big Shell, konstrukcja zostaje zaatakowana przez organizację terrorystyczną pod wodzą Solidusa Snake’a, znaną jako „Synowie Wolności”, która bierze głowę państwa za zakładnika. Żądają oni 30 miliardów dolarów, grożąc zniszczeniem Big Shell, a w rezultacie katastrofą ekologiczną na ogromną skalę. Na miejsce ataku Roy Campbell wysyła agenta o kryptonimie Raiden, którego celem jest uratować prezydenta i zapobiec katastrofie.
W związku z przesiadką na PlayStation 2, mechanika została znacznie rozbudowana, choć w dalszym ciągu solą gry jest pozostawanie w ukryciu, unikanie patrolujących teren strażników i działanie z zaskoczenia. Gracz może używać teraz pistoletu ze strzałkami usypiającymi, przez co „dwójka” jest znacznie prostsza od MGS. Zneutralizowanych wrogów można chować w rozsianych po lokacjach szafkach, do których może wejść również główny bohater, a które przyozdobione zostały zdjęciami pięknych modelek. Raiden potrafi strzelać z widoku FPP, wspinać się, a następnie przesuwać po barierkach, a o ograniczeniach informuje nas pasek staminy. Jack może wziąć przeciwnika na muszkę, po czym otrzymać Dog Tag, czyli nieśmiertelnik wrogiego żołnierza. Gracz po raz kolejny śledzi akcję z lotu ptaka, choć kamerą można w małym stopniu manipulować. Sons of Liberty charakteryzuje się bardzo złożoną fabułą, która nie raz w dużym stopniu wpływa na sam gameplay, np. w momencie, gdy na ekranie pojawia się napis Game Over, mimo to gracz powinien kontynuować rozgrywkę. Ponownie nie zabrakło też walk z pokręconymi bossami oraz rozmów przez Codec, których w opinii niektórych graczy było stanowczo za dużo.
Druga stacjonarna konsola Sony pozwoliła Hideo Kojimie popuścić wodze fantazji, w związku z czym na gracza czeka prawie cztery godziny cutscenek na silniku gry. Produkcję Konami wyróżnia wielkie przywiązanie do szczegółów oraz doskonała ścieżka dźwiękowa, którą współtworzył hollywoodzki kompozytor Harry Gregson-Williams.
Komentarze (49)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych