Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Metal Gear Solid: The Twin Snakes

8,7
95 oceny

Ocena wg platformy:

GC 8.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Silicon Knights
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Skradanka
Śr. czas:
15.5 godzin
Premiery
Świat:
09.03.2004
Europa:
26.03.2004
Polska:
15.04.2004
Producent:
Silicon Knights
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Skradanka
Śr. czas:
15.5 godzin
Premiery
Świat:
09.03.2004
Europa:
26.03.2004
Polska:
15.04.2004

Metal Gear Solid: The Twin Snakes - opis gry

Metal Gear Solid: The Twin Snakes jest grą akcji, w której zadaniem gracza jest infiltracja bazy wroga i działanie z ukrycia. The Twin Snakes to remake wydanego w 1998 roku Metal Gear Solid. Za produkcję gry odpowiada zachodnie studio Silicon Knights, a wydało ją Konami w marcu 2004 roku na konsolę Nintendo GameCube.

Fabuła w remake’u nie różni się niczym od historii, którą sześć lat wcześniej opowiedział Hideo Kojima. Akcja The Twin Snakes rozgrywa się w lutym 2005 roku, w świecie alternatywny względem naszego (dotyczy to głównie sytuacji politycznej od lat 70. oraz lepiej rozwiniętej technologii). Oddział żołnierzy legendarnej formacji FoxHound przejmuje bazę wojskową na wyspie Shadow Moses, ulokowanej na archipelagu wysp na Alasce. Terroryści przejmują cały kompleks, a ich kartą atutową staje się mobilna broń nuklearna - Metal Gear REX. Ich żądania wyglądają następująco: albo otrzymają miliard dolarów i kod DNA legendarnego żołnierza Big Bossa, albo w przeciągu dwudziestu czterech godzin użyją REXa. Do akcji wkracza Solid Snake, który na prośbę starego przyjaciela, pułkownika Roy'a Campbella, ma dokonać samotnej infiltracji wyspy, uratować zakładników i zapobiec użyciu broni nuklearnej. Misja, na pierwszy rzut oka dość "standardowa", na miejscu szybko przybiera nieoczekiwany obrót. W dodatku okazuje się, że prócz Snake'a, na Shadow Moses przybył ktoś jeszcze...

Podobnie jak miało to miejsce w oryginale, produkcja Silicon Knights jest trzecioosobową grą akcji z kamerą przedstawiającą wydarzenia z lotu ptaka. Trzon rozgrywki się nie zmienił, choć w związku z tym, że remake działa na silniku MGS 2: Sons of Liberty, mechanika została znacznie rozbudowana. Przede wszystkim gracz może używać pistoletu ze strzałkami usypiającymi, dlatego gra stała się znacznie prostsza. Zneutralizowanych wrogów można chować w rozsianych po lokacjach szafkach, do których może wejść również główny bohater. Snake dysponuje niemal wszystkimi umiejętnościami, jakimi mógł pochwalić się Raiden w MGS 2. Można brać przeciwnika na muszkę, po czym otrzymać Dog Tag, czyli nieśmiertelnik wrogiego żołnierza. Protagonista potrafi strzelać z widoku FPP, wspinać się, a następnie przesuwać po barierkach, ogranicza go zaś jedynie pasek staminy. Lokacje wyglądają niemal identycznie jak w MGS na PSone’e, z tą tylko różnicą, że porozmieszczano w nich wspomniane szafki. Silicon Knights, wzorem Hideo Kojimy, zamieściło w swojej grze wiele smaczków, takich jak figurkę Yoshiego w gabinecie Otacona, konsolę GameCube czy magazyn dla dorosłych z główną bohaterką Eternal Darkness: Sanity's Requiem na okładce.

The Twin Snakes działa na tym samym silniku, który napędza Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty na PlayStation 2. Za efektowne cutscenki odpowiada tym razem japoński reżyser Ryuhei Kitamura, zmieniono również ścieżkę dźwiękową. Muzykę skomponowało pięciu kompozytorów, a dialogi nagrano od nowa.
 

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Komentarze (43)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper