Metal Gear Solid Digital Graphic Novel

Metal Gear Solid Digital Graphic Novel

7,7
32 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Kojima Productions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Inna
Śr. czas:
11.5 godzin
Premiery
Świat:
13.06.2006
Europa:
13.06.2006
Polska:
13.06.2006
Producent:
Kojima Productions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Inna
Śr. czas:
11.5 godzin
Premiery
Świat:
13.06.2006
Europa:
13.06.2006
Polska:
13.06.2006

Metal Gear Solid Digital Graphic Novel - opis gry

Metal Gear Solid: Digital Graphic Novel jest grą akcji, w której kluczem do sukcesu jest cicha infiltracja i pozostawanie w ukryciu. MGS zostało wyprodukowane i wydane przez japońską firmę Konami w listopadzie 1998 roku na pierwsze PlayStation.

Akcja MGS: Digital Graphic Novel rozgrywa się w lutym 2005 roku, w świecie alternatywny względem naszego (dotyczy to głównie sytuacji politycznej od lat 70. oraz lepiej rozwiniętej technologii). Oddział żołnierzy legendarnej formacji Fox Hound przejmuje bazę wojskową na wyspie Shadow Moses, ulokowanej na archipelagu wysp na Alasce. Terroryści przejmują cały kompleks, a ich kartą atutową staje się mobilna broń nuklearna - Metal Gear REX.

Dalsza część tekstu pod wideo

Ich żądania wyglądają następująco: albo otrzymają miliard dolarów i kod DNA legendarnego żołnierza Big Bossa, albo w przeciągu dwudziestu czterech godzin użyją REXa. Do akcji wkracza Solid Snake, który na prośbę starego przyjaciela, pułkownika Roy'a Campbella, ma dokonać samotnej infiltracji wyspy, uratować zakładników i zapobiec użyciu broni nuklearnej. Misja, na pierwszy rzut oka dość "standardowa", na miejscu szybko przybiera nieoczekiwany obrót. W dodatku okazuje się, że prócz Snake'a, na Shadow Moses przybył ktoś jeszcze. Metal Gear Solid jest jednocześnie niezwykle ezoteryczny, gdyż tak bliski naszej rzeczywistości świat doprawiony został elementami cyberpunku oraz mistycyzmem.

Dzieło Kojima Productions nie jest grą, lecz czymś, co można określić jako interaktywny komiks. Digital Graphic Novel to w istocie trwająca ponad dwie godziny animacja, w której kolejne kadry są komiksowymi rysunkami, ożywionymi za pomocą ruchu i innych zabiegów animatorskich. Za stronę wizualną odpowiada amerykański artysta Ashley Wood, który jest również autorem komiksów z uniwersum Metal Gear Solid. Rysownik czerpie garściami z konwencji mangi, komiksu amerykańskiego oraz francuskiego, toteż strona wizualna jest niezwykle różnorodna i plastyczna. W animacji obok mocno umownych rysunków, znajdują się także ilustracje o bardzo dużym stopniu szczegółowości.

Przy kwestiach mówionych występują oczywiście dymki z tekstem w języku angielskim. Taka forma nie oznacza jednak, że gracz nie może w ogóle ingerować w ten tytuł. Dzięki opcji Memory Buildings Simulation możemy łączyć ze sobą pewne wątki scenariusza, a jeśli zrobimy to poprawnie, wówczas otrzymamy dostęp do większej ilości informacji na temat wydarzeń na Shadow Moses. Do przekładania kolejnych stron wirtualnego komiksu służy z kolei opcja Mental Search Mode.

Strona graficzna Metal Gear Solid: Digital Graphic Novel dzięki pracom Ashley’a Wooda stoi na bardzo wysokim poziomie, podobnie zresztą jak ściezka dźwiękowa autorstwa Masanori Akity. Niestety zachodnie wydanie Digital Graphic Novel pozbawione jest japońskiego dubbingu, dlatego oprócz ścieżki dźwiękowej, gracz może usłyszeć tylko efekty dźwiękowe.

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper