Silent Hill Origins

Silent Hill Origins

Ocena wg platformy:

PSP 7.6
PS2 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Climax Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Horror
Śr. czas:
9 godzin
Premiery
Świat:
06.11.2007
Europa:
16.11.2007
Producent:
Climax Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Horror
Śr. czas:
9 godzin
Premiery
Świat:
06.11.2007
Europa:
16.11.2007

Silent Hill Origins - opis gry

Silent Hill: Origins to survival horror stworzony przez angielskiego dewelopera Climax Studios i wydany przez firmę Konami w listopadzie 2007 roku na konsolę przenośną PlayStation Portable, a w maju 2008 na PlayStation 2. Origins jest pierwszą grą z serii, za którą odpowiada zachodni deweloper.

Origins jest prequelem serii Silent Hill. Bohater opowieści to Travis Grady - z pozoru normalny kierowca ciężarówki, choć jak wiadomo nikt nie trafia na Ciche Wzgórze przypadkiem. Protagonista ma za zadanie dostarczyć pewien ładunek, jednak pech chciał, że postanawia pojechać na skróty. Jak później się okaże, będzie to najdłuższy skrót w jego życiu. Zaczyna się od tego, że na drogę, wprost pod koła rozpędzonego TIR-a wybiega dziewczynka. Kierowca hamuje, a pojazd ślizga się na mokrej nawierzchni. Udaje mu się zatrzymać maszynę, jednak tajemnicza postać znika. Bohater postanawia pójść śladem dziecka, które zniknęło gdzieś we mgle. Na skraju drogi zauważa palący się dom. Udaje się do środka, gdzie znajduje poparzone ciało. Okazuje się, że okaleczona dziewczynka żyje. Travis wynosi ją z płonącego mieszkania, po czym traci przytomność.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Silent Hill: Origins w kwestii mechaniki niewiele różni się od poprzednich odsłon cyklu. Mamy tu do czynienia z psychologicznym horrorem, w którym gracz z perspektywy trzeciej osoby kieruje bohaterem, eksplorując słynne miasteczko. Solą rozgrywki są dwa elementy: zagadki logiczne o bardzo różnym stopniu skomplikowania (w opcjach można ustawić poziom trudności łamigłówek, jak również obecność lub brak podpowiedzi) oraz walka z groteskowymi potworami. Do walki służą Travisowi najczęściej przedmioty codziennego użytku, które porozrzucane są na teranie całego Cichego Wzgórza. Bohater potrafi wyprowadzić słaby i silny cios, jednak najlepiej w takich przypadkach sprawdza się ucieczka. Gracz ponownie obserwuje również zmiany wymiarów: normalnego i koszmarnego. Nowością jest sposób, w jaki ta zmiana następuje. Teraz sam może zdecydować, którą rzeczywistość w danej chwili zwiedzać. Dokonuje się tego za pomocą lustra, do którego wystarczy podejść i nacisnąć „X”. Patent ten okazuje się być bardzo przydatny, ponieważ wiele przedmiotów czy kluczy znajduje się tylko w jednym wymiarze. W zależności od podjętych w czasie gry decyzji, możemy zobaczyć jedno z kilku zakończeń, które dzielą się na „dobre” i „złe”.

 

Merytorycznie Silent Hill: Origins na PSP i PS2 jest tą samą grą, jednak to, co na małym ekranie handhelda robiło spore wrażenie, a na ekranie telewizora już niekoniecznie. Najwyższy poziom trzyma za to tradycyjnie muzyka, autorstwa Akiry Yamaoki.

Wideo - Silent Hill Origins

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper