Monster Rancher (1997) - opis gry
Monster Rancher to gra skupiająca się na hodowaniu potworów. Za jej produkcję i wydanie odpowiadało Tecmo. Była to pierwsza odsłona stosunkowo popularnej w swoim czasie serii, która zasłynęła dzięki patentowi umożliwiającemu tworzeniu potworów z danych znajdujących się na płycie CD.
W grze znajduje się dużo potworów, które możemy zdobyć spełniając konkretne warunki, ale jeśli chcemy istnieje też możliwość stworzenia własnego podopiecznego poprzez włożenie do napędu konsoli płyty CD z muzyką. Może dać to różne efekty, w tym naprawdę unikalne. Jeśli posiadamy przykładowo płytę z muzyką na motywach świątecznych, nasz potwór będzie typu “Santa”.
Monster Rancher pozwala nam się wcielić w hodowcę, który pnie się po kolejnych szczeblach ‘kariery’. Obowiązki sprowadzają się do hodowania potworów, a następnie do wystawiania ich w różnych turniejach. Proces wygląda z grubsza tak, że w przerwie między pojedynkami trenujemy podopiecznych doskonaląc ich zdolności. Ich formę opisuje sześć parametrów: Power (odpowiada za siłę), Skill (celność), Speed (skuteczność unikania ataków oponentów), Intelligence (siłę ataków ‘energetycznych’), Life (liczba HP) oraz Defense (odporność na ataki fizyczne). Ćwiczyć można na różne sposoby: albo samemu dawać wytyczne, albo wysłać potwory do ekspertów, gdzie mają szansę nabyć nowe umiejętności. Należy jednak pamiętać, by nie przesadzić - przetrenowane monstra mogą stać się krnąbrne, a w skrajnym przypadku kopnąć w kalendarz.
Poza treningiem istnieje też możliwość wysyłania potworów na przygody, ale najważniejsze są rzecz jasna turnieje. System walki jest turowy, a podczas starć podopieczni mają do dyspozycji listę dostępnych zdolności. Niektóre można odpalać w bliskiej odległości od przeciwnika, a niektóre wymagają większego dystansu. W trakcie pojedynków posiadamy bezpośrednią kontrolę nad naszym ‘zawodnikiem’.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych