Mortal Kombat (2011) - opis gry
Mortal Kombat jest bijatyką 3D wydaną przez Warner Bros. w 2011 na konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Natomiast w 2013 roku na PC. Deweloperem MK jest NetherRealm Studios, a gra stanowi reboot serii Mortal Kombat, której jest już dziewiątą odsłoną. Za produkcję nowej odsłony smoczej serii odpowiada pomysłodawca oryginału, Ed Boon.
Fabuła gry rozpoczyna się w momencie, kiedy Raiden z przyszłości pokazanej w Mortal Kombat: Armageddon wysyła do siebie wiadomość w przeszłość, iż dotychczasowe turnieje muszą zakończyć się w inny sposób, w przeciwnym razie Ziemię czeka zagłada. Gracz śledzi losy Raidena, obejmujące wydarzenia z pierwszego, drugiego i trzeciego Mortal Kombat. Twórcy nie powtarzają na szczęście tego, o czym fani serii od dawna widzą, gdyż dzięki interwencjom boga piorunów zmieniają się detale historii, a nawet ostateczny wynik bitwy o niebieską planetę. Historia w trybie Story opowiedziana jest za pomocą cut-scenek na silniku gry i przedstawia genezę większości wojowników ze smoczej serii. System sam przydziela graczowi postać, wokół której akurat koncentruje się fabuła.
Mortal Kombat jest klasyczną bijatyką 3D, w której zawodnicy walczą jeden na jednego. Wojownicy dysponują unikatowymi zdolnościami, przez co każdego prowadzi się inaczej (każdy dzierży również inną broń). Istotnym elementem systemu walki są tzw. juggle, czyli wybicie oponenta w powietrze i atakowanie go zanim spadnie na ziemię. Element ten został bardzo rozbudowany względem poprzednich odsłon. Najważniejszą nowością w systemie walki jest X-ray, który włącza się po uzupełnieniu specjalnego paska - wówczas gracz może wykonać brutalny cios, a kamera rejestruje obraz łamanych kości oponenta. Mortal Kombat posiada wiele trybów zabawy. W fabularnym Story śledzimy losy większości wojowników, The Challenge Tower to zestaw trzystu różnych wyzwań, trzy mini-gry Test Your... nawiązują do pierwszych odsłon MK, a osoby, które chcą zmierzyć się z żywym przecinkiem, mogą zrobić to lokalnie oraz online.
Wykonanie Mortal Kombat stoi na bardzo wysokim poziomie. Znane postacie oraz areny zaprojektowano od nowa, wykonanie oraz animacja wojowników to najwyższa półka, wrażenie robi także przywiązanie twórców do szczegółów np. w postaci rozcięć i siniaków na ciałach zawodników. Studio zainwestowało w fachowy dubbing, a za ścieżkę dźwiękową opowiada Dan Forden.
Komentarze (78)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych