NeverDead - opis gry
NeverDead jest grą akcji wyprodukowaną przez studio Rebellion Developments i wydaną przez japońską firmę Konami na początku 2012 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Gra zebrała mieszane recenzje, a wyniki finansowe, jakie osiągnęła, należy uznać za niezadowalające.
Głównym bohaterem produkcji Rebellion jest Bryce Boltzmann - przed pięciuset laty młody i odważny łowca, który pragnął uśmiercić Astarotha. Jego pasja doprowadziła go do tego, czym jest teraz - nieśmiertelnym pijakiem z dwiema bliznami na twarzy i odrażającym okiem. Nieśmiertelność pozwala mu na rozpadanie się na poszczególne części ciała - jest to zarówno dar, jak i przekleństwo, niemniej umożliwia mu to pracę w organizacji zajmującej się eksterminacją wszelakich kreatur. Nie stawia im jednak czoła w pojedynkę, gdyż przy boku zawsze towarzyszy mu Arcadia - blondwłosa piękność, która dobrze opanowała sztukę posługiwania się bronią palną.
Brzemię noszone przez bohatera NeverDead jest ogromne, klątwa, która zesłała na niego wieczne potępienie, uczyniła go także nieśmiertelnym i właśnie wokół tej właściwości zbudowana została cała mechanika NeverDead. Z pozoru mamy do czynienia ze strzelaniną TPP, nie oferującą nic więcej niż hordy przeciwników i standardowy arsenał każdego łowcy demonów, czyli miecz i broń palną. Dodano jednak do tej mieszanki pewien element, którym nie może pochwalić się żadna inna produkcja z tego gatunku, czyli gubienie i odnajdywanie kończyn przez Bryce’a. Każda potyczka, w jakiej bierze udział gracz, przynosi niebezpieczeństwo utraty ręki, nogi czy nawet głowy. W innych tytułach taka sytuacja skutkuje napisem Game Over, jednak w NeverDead wystarczy zebrać to, czego Bryce’owi brakuje i kontynuować walkę. Element ten przydaje się również podczas pojedynków z bossami oraz w czasie rozwiązania prostych zagadek logiczno-zręcznościowych.
Mimo że techniczne wykonanie NeverDead pozostawia wiele do życzenia, warto zwrócić uwagę na wysokim stopień zniszczalności otoczenia oraz oryginalny design świata gry. Średni dubbing rekompensuje dynamiczna ścieżka dźwiękowa.
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych