New Super Mario Bros. U - opis gry
New Super Mario Bros. U jest kolejną grą platformową z udziałem najsłynniejszego hydraulika świata wyprodukowaną przez studio Nintendo EAD i wydaną przez samo Nintendo w listopadzie 2012 na konsolę Wii U. New Super Mario Bros. U było jednym z najważniejszych tytułów startowych nowego systemu japońskiej firmy.
Po kilku udanych próbach osadzenia przygód Mario i spółki w trówymiarze, gigant z Kioto ponownie odwołał się do klasyki, stawiając na sprawdzone rozwiązania. Rozgrywka w kolejnej odsłonie Super Mario Bros., przygotowanej z myślą o premierze nowej konsoli Nintendo, niczym nie zaskakuje, choć jak zwykle nie zabrakło pomysłowych rozwiązań. Gracz ponownie przemierza w prawo wymyślne światy wykreowane przez japońskich programistów, korzystając przy tym z kilku nowości. Zaliczyć można do nich nowy kostium - strój latającej wiewiórki, który pozwala bohaterowi na szybowanie. Gracz może także dosiąść Baby Yoshiego, który - w zależności od podgatunku - potrafi przeistoczyć się w balon, pluć w przeciwników bańkami lub rozświetlić ciemne obszary planszy.
Poza Mario, jego bratem Luigim oraz kolorowymi grzybkami wśród grywalnych postaci znajdują się również ludziki Mii. New Super Mario Bros. U posiada tryb multiplayer, który jest chaotyczny i zabawny zarazem. Orientację na planszy ułatwiają bardziej czytelna oprawa (co jest zasługą wyższej rozdzielczości) oraz opcja Boost Mode, w której osoba grająca na GamePadzie (czterej pozostali uczestnicy zabawy używają wiilotów) może – korzystając z dotykowego ekranu – rozmieszczać na planszy dodatkowe platformy, na które reszta graczy może wskakiwać, a także unieszkodliwiać przeciwników. Tryb ten jest ukłonem w stronę najmniej doświadczonych użytkowników konsoli. Na Wii U możemy grać albo na telewizorze, albo na ekranie tableto-kontrolera, bez konieczności włączania TV.
Gra rozwija skrzydła na dużym ekranie, choć poza wysoką rozdzielczością, New Super Mario Bros. U niczym nie różni się od swoich poprzedników. Renderowana w 3D grafika dobrze pasuje do klasycznej, dwuwymiarowej formuły, a jednocześnie ze względu na oddaloną przez większość czasu kamerę gra wygląda staroszkolnie. Rewolucja ominęła również efekty dźwiękowe oraz muzykę.
Komentarze (13)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych