Nightmare Creatures II - opis gry
Nightmare Creatures II to gra akcji z elementami horroru wyprodukowana przez studio Kalisto Entertainment i wydana przez Konami w 2000 roku. Tytuł trafił na PlayStation i Segę Dreamcast. Akcja ma miejsce sto lat po wydarzeniach ukazanych w pierwszej części.
Jest rok 1934, równo sto lat upłynęło od wydarzeń przedstawionych w pierwszym Nightmare Creatures. Głównym bohaterem jest tutaj niejaki Wallace, pacjent, a właściwie obiekt eksperymentów ze szpitala Adama Crowleya, antagonisty Ignatiusa i Nadii sprzed wieku. Będzie on sprawcą tych samych co poprzednio problemów - za jego sprawą na ulice Londynu wylegną wszelkiej maści krwiożerce straszydła. Główny bohater, przedzierając się przez stolicę brytyjskiego imperium, ale i Paryż, będzie musiał powstrzymać szaleńca i uratować ukochaną Rachel.
Nasz podopieczny potrafi biegać, wspinać się, pływać i walczyć przy użyciu różnych broni. Na początku ma topór, ale z czasem ulega to zmianie. Niestety, w przeciwieństwie do “jedynki” wachlarz dostępnych umiejętności ofensywnych został mocno zubożony. W zasadzie Wallace potrafi wyprowadzać tylko trzy różnego rodzaju ciosy i łączyć je następnie w combosy. Sytuację poprawia co najwyżej obecność egzekucji - wklepując sekwencję przycisków w brutalny sposób likwidujemy przeciwników.
W trakcie zmagań znajdować będziemy nie tylko medykamenty, ale również przydatne przedmioty pozwalające odpalać potężne czary (np. trzęsienie ziemi albo ogniste kule), choć zbyt znacząco nie wpływają one na rozgrywkę. Ta bywa przeważnie dość monotonna przede wszystkim ze względu na często występujące te same rodzaje potworów, które wymagają ciągłego stosowania tej samej taktyki. Trochę urozmaicenia wprowadzają łamigłówki, jednak nie są zbyt wymyślne polegając przede wszystkim na odszukiwaniu kluczy.
Nightmare Creatures II było oceniane słabiej od pierwowzoru. Wielu recenzentów twierdziło, że kontynuacja -- za wyjątkiem lepszej grafiki -- była krokiem wstecz. Warto dodać, że Kalisto przygotowywało trzecią część z myślą o PS2, GameCube’ie i Xboxie, pojawiły się nawet materiały promujące grę, ale bankructwo studia uniemożliwiło dokończenie przedsięwzięcia.
Komentarze (28)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych