Oddworld: Munch's Oddysee HD - opis gry
Oddworld: Munch's Oddysee HD jest grą platformową wyprodukowaną przez studio Just Add Water i wydaną przez firmę Oddworld Inhabitants w grudniu 2012 roku na konsolę PlayStation 3, a w lutym 2013 na PlayStation Vita w cyfrowej dystrybucji. Munch's Oddysee HD to remake gry z 2002 roku, która ukazała się wyłącznie na pierwszego Xboksa.
W warstwie fabularnej remake niczym nie różni się od oryginału sprzed dekady. Produkcja Just Add Water stanowi trzecią część serialu, a którym były niewolnik Abe walczy o poprawę bytu swoich ziomków. Walczy, to może za wiele powiedziane, gdyż protagonista bardziej stara się sprytem i podstępem obejść Glukkony czy Paramite’y, niż je zlikwidować. Po Oddworld: Abe Exoddus oraz Oddworld: Abe Oddysee wydawać by się mogło, że wszystko zostało naprawione. Rasa Abe'a jest wolna, a łowcy niewolników dostali nauczkę. Niestety, tak do końca nie jest. Abe, jako zbawca Muddokonów, po raz kolejny przekonuje się, że od misji, jaka spadła na jego barki zależy bardzo dużo, dlatego natychmiasy musi brać się do roboty. Przy okazji pomagając głównemu bohaterowi gry - Munchowi - jedynemu przedstawicielowi rasy Gabbitów.
Gracz kieruje obiema postaciami naprzemiennie. Może się pomiędzy nimi przełączać, naciskając odpowiedni klawisz. Na ogół obaj osobnicy doskonale radzą sobie sami i samodzielnie pchają fabułę do przodu. Nie brakuje jednak momentów, w których muszą współpracować. Umiejętność wykorzystania indywidualnych zdolności każdego z bohaterów wbrew pozorom wcale nie jest łatwa. Oddworld: Munch's Oddysee HD jest platformówką, lecz stosunkowo niewiele w niej klasycznego skakania z jednej półki na drugą. Autorzy postawili na coś, co jest zwykle w zręcznościówkach niedoceniane - na zagadki. Większość zadań, jakie czekają na gracza w Munch's Oddysee HD, pochodzi z dwóch pierwszych części Oddworld. Najczęściej wystarczy wykonać szereg operacji, takich jak np. otwarcie drzwi, przełączenie dźwigni, przełączenie postaci, zagadnięcie do fuzzli, przełączenie postaci i przerzucenie napotkanych Mudokonów w bardziej bezpieczne miejsce, by dotrzeć szczęśliwie do mety.
Oryginał miał już na karku swoje lata, mimo to deweloper nie zdecydował się całkowicie odrestaurować oprawy graficznej, ograniczając się do podniesienia rozdzielczości do 720p, dodaniu dźwięku przestrzennego oraz zaimplementowania obsługi trofeów. Poprawiono jeszcze dialogi oraz modele występujących w grze postaci.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych