Okamiden - opis gry
Okamiden to przygodówka akcji z elementami RPG stworzona przez Capcom i wydana w roku 2010 na Nintendo DS. Jest to sequel Okami, hitu z PlayStation 2 i Wii. Za produkcję gry odpowiada Motohide Eshiro, który ma na swoim koncie również takie tytuły jak Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth i Onimusha 2: Samurai's Destiny .
Akcja gry rozgrywa się dziewięć miesięcy od momentu, kiedy "biała wilczyca" i Susano - bohaterowie Okami - ocalili Nippon przed Orochim, legendarnym potworem o ośmiu głowach i ogonach. Życie powróciło do normy, słońce wzeszło nad horyzont, kwiaty wiśni zakwitły na drzewach, a ludzie wrócili do uprawy ryżu i pędzenia sake. Niestety, sielanka nie trwała długo. Pradawne zło powróciło, a demony znów rozpanoszyły się po całej krainie. Tym razem jednak na ratunek Japonii pospieszył młodziutki Chibiterasu, syn bogini słońca, bohaterki pierwszej odsłony gry.
Podczas naszej przygody natkniemy się na pięciu bohaterów, którzy zasiądą na grzbiecie młodego wilczka. Będą to kolejno: Kuni (syn Susano, kultywujący tradycje tchórzliwego bohatera od siedmiu boleści), Nanami (wygadana syrenka), Kagu (pyskata aktorka z Sei'an City), Kurow (blondyn "spokrewniony" z Waką, bohaterem Okami) oraz Manpuku. Podobnie jak w oryginale, kluczowym elementem gry jest niebiański pędzel. Po wciśnięciu jednego ze spustów, na dolnym ekranie pojawia się nieruchome, monochromatyczne tło w formie pergaminu, po którym możemy malować stylusem. W ten sposób ożywimy okoliczne drzewa, przywrócimy kolejnym krainom blask słońca czy przetniemy twarde jak beton skały. Pędzel wykorzystamy również podczas walk z przeciwnikami, naprawy uszkodzonych obiektów (obrazy, mosty, fragmenty budynków), czy obrysowywania konturów sylwetek kolejnych bogów oferujących nam nowe możliwości wykorzystania pędzla (tym razem w roli tej wystąpią dzieci bóstw z poprzedniej części gry).
Jedna z nowych technik pozwala nam kierować ruchami naszych partnerów (rysując stylusem linie wskazujemy im drogę), dzięki czemu rozgrywka nabiera jeszcze większych rumieńców. Trzeba bowiem zaznaczyć, że nasi towarzysze dysponują unikalnymi zdolnościami, z których możemy skorzystać zarówno w walce, jak i podczas rozwiązywania kolejnych puzzli. I tak dla przykładu, Nanami jak na syrenkę przystało potrafi pływać, nurkować i gasić pochodnie wodą, Kuni przemknie bez problemu po zapadających się pod naszym ciężarem pomostach, a Kagu pomoże nam w egzorcyzmach i zlokalizowaniu ukrytych kładek. W trakcie gry zyskamy dostęp do trzech rożnych broni, które będziemy mogli ulepszyć za pomocą specjalnych przedmiotów. Oprócz tego wejdziemy również w posiadanie kilku akcesoriów, że wymienię chociażby scroll zwiększających ilość zdobywanych po walce funduszy. W tym momencie nie sposób również nie wspomnieć o świetnie zrealizowanych potyczkach z bossami, podczas których niezbędna jest odpowiednia strategia.
W grze przyjdzie nam również odwiedzić wiele terenów znanych z Okami. Na czterech łapach powędrujemy do Kamiki Village, Shinshu Field, Agata Forest (teren znalazł się teraz pod wodą), Ryoshima Coast czy Sei'an City. Tereny nie są już tak rozległe jak w pierwowzorze, a dodatkowo pocięte zostały na mniejsze obszary. Nie ma już możliwości pływania po wodzie i kopania w ziemi czy karmienia napotkanych zwierzaków. O rozwój naszego bohatera również nie musimy się już martwić, gdyż wszystko odbywa się automatycznie. Nie brakuje jednak licznych subquestów, znajdziek do kolekcjonowania czy możliwości rekrutowania postaci i zwierzaków do Yakushi Village pełniącej rolę bazy wypadowej. Podobnie jak w Okami oprawę charakteryzują pociągnięte pędzlem sylwetki bohaterów, świetna animacja postaci, baśniowe pejzaże nawiązujące stylem do folkloru "Kraju Wschodzącego Słońca" i cell-shadingowe efekty.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych