Persona 4 Golden - opis gry
Wydana na Starym Kontynencie w lutym 2013 Persona 4 Golden jest odświeżoną wersją znanej z PlayStation 2 Shin Megami Tensei: Persona 4. Tytuł ukazał się pierwotnie na PS Vita, a później trafił też na PC., PS4, Xbox One, oraz Nintendo Switch.
W przypadku czwartej Persony gracze będą przez okres 1 roku mieszkać w jednej mieścinie, chodzić do tamtejszego liceum, spotykać się ze znajomymi po szkole i umawiać na randki. Pole eksploracji zawężone jest do kilkudziesięciu lokacji w Inabie oraz do bezpośrednich jej okolic. Gracze sami wybierają, jak spędzą większość dni – czy np. pójdą do kawiarni czy też pouczą się w bibliotece. Tytuł działa w pewnym sensie jak symulator życia japońskiego nastolatka. Oczywiście centralne znaczenie dla scenariusza jRPG-a ma wojna z demonicznymi mocami, które funkcjonują w alternatywnym uniwersum. Drużyna gracza uzyskuje do niego dostęp przypadkiem, starając się rozwikłać zagadkę brutalnych morderstw, które nękają społeczność Inaby.
Wspomniane nawiązywanie kontaktów z NPC-ami wpisane jest dokładnie w system batalii, bowiem poprzez ładowanie Social Linków gracze mogą zwiększać m.in. potencjał bojowy towarzyszy broni, doprowadzając w finalnej formie do odblokowania najpotężniejszej wersji Person, czyli sprzymierzonych demonów, dzięki którym możliwe są potyczki z napotykanymi adwersarzami. Fundamenty rozgrywki pozostały w P4 Golden niezmienione. Starcia na kolejnych kondygnacjach lochów odbywają się pod turowe dyktando, a drogą do zwycięstwa jest szybkie wyszukiwanie słabych punktów wrogów. System walki jest dynamiczny i emocjonujący. Sprzężony z nim jest mechanizm rozwijania mocy zdobywanych Person oraz dokonywania fuzji kolejnych przyjaznych demonów w celu „wyhodowania” najpotężniejszego okazu. W tym miejscu konwersja na Vitę wprowadza – oprócz nowych stworów – możliwość wyboru zdolności, które chcemy zachować w procesie łączenia dwóch Person.
Persona 4 Golden to dopakowana o nową zawartość konwersja RPG-owego hitu z PS2 – dodano m.in. nowe pomocne demony, poziomy trudności, umiejętności i stroje dla bohaterów oraz rozbudowano znacznie cutscenki. Wyjazd z kumplami na narty, tajemnicza uczennica o imieniu Marie, świeże lokacje, do których można dostać się na kołach motorowerów czy wreszcie rozbudowane zakończenie całej historii. Najważniejsze zmiany dotyczą wprowadzenia funkcjonalności sieciowej. Gracz, którego drużyna wykrwawia się w lochach, ma opcję wysłania w eter sygnału SOS. Jeśli inny właściciel Vity go odbierze, możemy liczyć na pomocną dłoń w postaci uleczenia naszych zawodników. Motyw online wykorzystano również w trakcie codziennego życia, poza lochami. Poprzez dotknięcie ikonki w górnym lewym rogu wyświetlacza można sprawdzić, jakie wybory danego dnia podjęli inni gracze połączeni z Internetem. Dzięki tej zmyślnej opcji da się np. odkryć questy poboczne, o których istnieniu nie wiedzieliśmy.
Komentarze (34)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych