Metaphor: ReFantazio

Metaphor: ReFantazio

8,8
9 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 8.7
XSX|S -
PC 9.0
PS4 -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Atlus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
11.10.2024
Europa:
11.10.2024
Polska:
11.10.2024
Producent:
Atlus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
11.10.2024
Europa:
11.10.2024
Polska:
11.10.2024

Recenzja redakcji

Metaphor: ReFantazio
Wojtek Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

9.5
Metaphor: ReFantazio – recenzja gry. Gra o Tron dla fanów Persony
PS5 XSX|S PC PS4

Metaphor: ReFantazio - opis gry

Metaphor: ReFantazio (wcześniej Project Re Fantasy) to japońska gra RPG wyprodukowana przez Atlus i wydana przez firmę Sega. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach. Przy jego tworzeniu brali udział twórcy serii Persona.

Fabuła - Metaphor: ReFantazio

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja gry rozgrywa się w królestwie Euchronia, które jest zwierciadlanym odbiciem współczesnego świata. Punktem wyjścia dla fabuły jest zabójstwo miejscowego króla, czego konsekwencją jest ogarniający kraj zamęt. By przywrócić porządek, zorganizowany zostanie turniej, który wyłoni nowego władcę. Główny bohater, bezimienny młodzieniec z plemienia Elda, które pozostaje na marginesach społeczeństwa z powodu ‘skażenia’ zakazanym typem magii, w następstwie splotu rozmaitych wydarzeń decyduje się przystąpić do wyścigu.

Rozgrywka - Metaphor: ReFantazio

Metaphor: ReFantazio posiada elementy, z których znana jest seria Persona. Przede wszystkim jest to kalendarz i zarządzanie czasem. Nasz podopieczny i jego towarzysze podróżują przez Euchronię, gdzie wikłają się w rozmaite wydarzenia. Na nie każdą aktywność mają oni jednak czas.

System walki jest zasadniczo turowy i także przypomina serię Persona czy Shin Megami Tensei ze względu na tutejszy odpowiednik mechaniki Press Turn, która polega na atakowaniu słabości, by uzyskać dodatkową turę. Pewnym novum są jednak Archetypy, które na pozór przypominają persony, ale bliżej im do klasycznych profesji. Każda postać może ‘wyekwipować’ dowolny archetyp.

Istotną częścią zmagań jest eksploracja dungeonów. Przeciwnicy widoczni są w trakcie ich przeczesywania i możemy ich zaatakować (a także wyeliminować, jeśli są słabsi) bez potrzeby rozpoczynania turowego starcia.

W Metaphor: ReFantazio nie brakuje odpowiednika social linków, czyli mechaniki pozwalającej nawiązywać relacje z towarzyszami głównego bohatera, co przekłada się na rozmaite gameplayowe korzyści. Nie ma tu jednak opcji romansowania.

Wideo - Metaphor: ReFantazio

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper