Phantasy Star II

Phantasy Star II

8,0
5 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.0
X360 -
SMD 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sega
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
21.03.1989
Europa:
30.11.1990
Producent:
Sega
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
21.03.1989
Europa:
30.11.1990

Phantasy Star II - opis gry

Phantasy Star II to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Segę. Tytuł pierwotnie ukazał się na Mega Drive, a następnie trafił też na inne platformy - komputery osobiste, Xboxa 360, PlayStation 2 (remake pod szyldem Sega Ages), Game Boy Advance (kolekcja) i Wii (Virtual Console). Druga odsłona Phantasy Star cieszyła i cieszy się wielkim uznaniem fanów gatunku, trafiając regularnie na listy najlepszych gier wszech czasów.

Phantasy Star II, podobnie jak pierwowzór, rozgrywa się w systemie planetarnym Algol. Obie gry dzieli jednak aż tysiąc lat. Tutejsza historia rozpoczyna się na planecie Motavia, niegdyś wielkim pustkowiu, a obecnie tętniącym życiem miejscem, którym zarządza ‘organiczny’ komputer Mother Brian. Wydarzenia nabierają rozpędu gdy rządowy agent Rolf budzi się z koszmarnego snu i wkrótce po tym dowiaduje się, że śmiertelnie niebezpieczne potwory wyrwały się z pobliskiego laboratorium. Jego pierwszym zadaniem jest dotrzeć na miejsce zdarzenia i zdobyć coś, co pozwoli ustalić, jaka była przyczyna incydentu.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Jeśli chodzi o rozgrywkę ‘dwójka’ garściami czerpie z legendarnego oryginału. W trakcie zmagań odwiedzamy różne mniej lub bardziej wymyślne miejscówki (miasta, dungeony itd.), walczymy z przeciwnikami, wchodzimy w interakcję z napotykanymi NPC-ami i nie tylko. Łącznie na naszej drodze spotykamy osiem postaci, przy czym w drużynie walczyć może maksymalnie czterech. PSII nie oferuje żadnych skomplikowanych systemów rozwoju. Postacie zgarniają doświadczenie po zwycięskich pojedynkach (te są rzecz jasna turowe), z czasem nabywając coraz lepsze umiejętności.

 

Największa zmiana dotyczyła stylu prezentacji. Widok z perspektywy pierwszej osoby, obecny podczas pojedynków i eksploracji dungeonów, został wyrugowany. Zamiast tego w trakcie podróżowania rozgrywkę śledzimy z ‘lotu ptaka’ (eksploracja) albo zza pleców podopiecznych (walka).

Wideo - Phantasy Star II

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper