Phantasy Star Universe - opis gry
Phantasy Star Universe to japońska gra RPG z trybem sieciowym wyprodukowana przez studio Sonic Team i wydana przez Segę na PlayStation 2, PC i Xboxa 360. Tytuł stanowił duchową kontynuację Phantasy Star Online, pierwszego konsolowego RPG-a online, jednak nie miał z nim bezpośrednich związków fabularnych.
Phantasy Star Universe doczekało się dwóch wersji. Pierwszy to główna przygoda, w której wcielamy się w niejakiego Ethana Wabera podróżującego po trzech planetach systemu planetarnego Gurhal, by stawić czoło zagrożeniu zwanemu SEED. Drugi to natomiast dodatek pt. Ambition of the Illuminus kontynuujący wątki ‘podstawki’ i umożliwiający stworzenie własnej postaci. Gracze mają do wyboru dwa style rozgrywki: albo klasyczny singiel, albo tryb sieciowy w stylu PSO.
Gameplay także przywodzi na myśl pierwowzór z Dreamcasta. W PSU tworzymy postać wybierając spośród kilku ras i klas. Do dyspozycji mamy trzy rodzaje broni: krótkodystansowe, długodystansowe i magię. W danym momencie możemy mieć wyekwipowane nawet dwa rodzaje oręża, np. w jednej ręce miecz, a w drugiej gnata. Mając broń palną (lub łuk) możemy celować z perspektywy pierwszej osoby. Patent ten przydaje się chociażby wtedy gdy chcemy skasować bardzo ruchliwego przeciwnika. Poza ‘zwykłymi’ środkami nasi podopieczni mogą też używać specjalnych technik o nazwie Photon Arts zużywających specjalne punkty. W zależności od rodzaju uzbrojenia prezentują się one inaczej.
Opisując rozgrywkę warto wspomnieć jeszcze o kilku innych rozwiązaniach. Pierwsze to My Room, nasz własny pokój, który możemy urządzić zgodnie z własnym widzimisię. Mamy w nim dostęp do sklepu oraz garderoby, jeśli uprzednio kupimy sobie jakieś ciuchy. Drugie tyczy się Partner Machine, robota towarzyszącego nam w trakcie eskapad. Ma on wiele zastosowań - przechowuje zdobyte przedmioty, odpowiada za ich syntezę, oferuje tutoriale, a nawet walczy (choć dopiero po spełnieniu pewnych wymogów).
PSU i dodatek doń, czyli wspomniane Ambition of Illuminus, rozprowadzane było oddzielnie. Na PS2 i PC w wersji pudełkowej, gdzie nie wymagało posiadania ‘podstawki’, a na X360 w dystrybucji cyfrowej.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych