Pikmin 2 - opis gry
Pikmin 2 to osobliwa strategia czasu rzeczywistego, w które gracz, jako rozbitek na obcej planecie, dowodzi grupą tytułowych istot przypominających rośliny. Za jej produkcję odpowiada m.in. Shigeru Miyamoto. Tytuł ukazał się na GameCube’a w 2004 roku.
Pikmin 2 rozbudowuje formułę przedstawioną przy okazji pierwowzoru. Gracz wciela się w postać mierzących jakieś 2,5 cm Olimara i Louiego, którzy poszukują "skarbów" (jak baterie Duracell) na obcej, "dalekiej" planecie zamieszkanej przez tytułowe istoty. Towarzyszą im pikminy gotowe wykonać każdy, nawet najbardziej szalony (wręcz samobójczy) rozkaz. Dowodzić można pojedynczymi ‘jednostkami’ oraz całymi grupami. Tak jak w poprzedniej części do naszej dyspozycji mamy maksymalnie stu podopiecznych.
W przeciwieństwie do pierwowzoru tym razem nie jesteśmy ograniczeni limitem czasowym, ale zachowano podział na pory dnia. Gracz zmuszony jest zwinąć ekipę przed zmierzchem, by pikminów nie pożarły szczególnie aktywne nocą drapieżniki.
W “dwójce” przedstawiono sześć rodzajów pikminów. Oprócz czerwonych (odpornych na ogień), żółtych (nie robią im krzywdy wyładowania elektryczne) i niebieskich (nie toną) do rozgrywki wprowadzono trzy nowe gatunki. Białe są odporne na trucizny i same mogą zatruć pożerającego ich przeciwnika, a oprócz tego potrafią również odkrywać cenne przedmioty zakopane w ziemi. Fioletowe są wolne, ale silne, natomiast Bulbminom nie szkodzi nic, jednak mamy do nich dostęp tylko przez pewien czas. Na głowie każdego pikmina znajduje się łodyga zakończona liściem, pąkiem lub kwiatem, które informują o poziomie rozwoju (szybkości i sile) odbywającego się po spożyciu stosownej ilości nektaru.
Głównym celem gry jest odnalezienie 201 skarbów, co osiągamy przeczesując cztery różne “światy”. Gdzieniegdzie podczas eksploracji natrafiamy także na jaskinie, w których czas przestaje płynąć. Znajdują się w nich najpotężniejsi przeciwnicy oraz najwartościowsze skarby, dzięki którym postacie gracza nabywają nowe umiejętności.
Pikmin 2 oferuje tryb dla dwóch graczy. Jest to rywalizacja przypominająca “capture the flag”, w której Olimar lub Louie muszą zdobyć pewien przedmiot używając do tego celu pikminów. Z części pierwszej powraca ponadto Challenge Mode. Tym razem musimy w nim przedrzeć się przez jaskinie o różnej głębokości i zgarniać po drodze kluczowe przedmioty.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych