Pikmin - opis gry
Pikmin to strategia czasu rzeczywistego, w której gracz dowodzi małymi istotkami przypominającymi rośliny. Za jej stworzenie odpowiada Shigeru Miyamoto, twórca takich gier jak Super Mario czy The Legend of Zelda. Tytuł ukazał na GameCube’ie w 2001 roku.
Głównym bohaterem gry jest kapitan Olimar, którego statek kosmiczny rozbija się na obcej planecie. Ma on trzydzieści dni na znalezienie jego części i naprawę - w przeciwnym razie sprzęt podtrzymujący go przy życiu przestanie działać. Olimar szybko natyka się na tytułowe pikminy, przypominające rośliny dziwne istoty gotowe bez szemrania wykonać każdy jego rozkaz.
Gra przedstawia trzy rodzaje pikminów - każdy posiada jakieś właściwości, które pomagają Olimarowi pokonywać rozmaite przeszkody. Są wśród nich pikminy czerwone (najsilniejsze, odporne na ogień), żółte (mogą się przedostać w wyżej położne miejsca i przenosić ładunki wybuchowe) oraz niebieskie (mogą przeżyć pod wodą). Wszystkie posiadają przy tym zestaw podstawowych zdolności: przenoszą przedmioty, rozbijają mury i atakują przeciwników. Maksymalnie pod naszą komendą może znaleźć się stu podopiecznych.
Akcja gry, jak zostało powiedziane, toczy się na przestrzeni trzydziestu dni. Każdy (z wyjątkiem pierwszego) trwa około trzynastu minut. Olimar musi zdobyć 25 części swojego statku kosmicznego, w przeciwnym razie zatruje się tlenem i wyzionie ducha. Szczególnie ważne jest, by zadanie wypełnić w ciągu dnia, bowiem w nocy robi się szczególnie niebezpiecznie.
Oprócz głównego wątku produkcja Nintendo oferuje także tryb z wyzwaniami (Challenge Mode), w którym naszym celem jest wyhodowanie jak największej liczby pikminów w ciągu jednego growego dnia. Nie ma tu jednak multiplayera pod żadną postacią.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych