Planetarian: The Reverie of a Little Planet - opis gry
Planetarian: The Reverie of a Little Planet to powieść graficzna wyprodukowana przez japońskie studio Key. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 2, PlayStation Portable i Nintendo Switch.
Akcja rozgrywa się w nieco dalszej przyszłości. Wizja przyszłości przedstawiona w grze studia Key nie należy do najbardziej optymistycznych. Po wyeksploatowaniu zasobów naturalnych, przeludnieniu i fiasku programu kolonizacji kosmosu ludzkość stanęła nad przepaścią, po czym zrobiła krok przed siebie. W wyniku wojen będących następstwem wymienionych powyżej wydarzeń ludzie zostali niemalże wytrzebieni, a ich miejsce zajęły maszyny, które eliminują wszelkie napotkane niedobitki. W tej rzeczywistości funkcjonują “junkerzy” - osoby plądrujące ruiny dawnej cywilizacji w poszukiwaniu cennych przedmiotów. Jeden z nich, główny bohater, trafia w najniebezpieczniejsze miejsce, czyli do tzw. Sarcophagus City. Tam odnajduje stare planetarium, gdzie wita go robot Hoshino Yumemi. Hoshino uznaje, że junker jest pierwszym gościem od trzydziestu lat.
Planetarian nie jest grą w ścisłym tego słowa znaczeniu, tylko powieścią graficzną, i to w dodatku całkowicie liniową, co sprawia, że wyróżnia się na tle innych podobnych tytułów. Twórcy z Key nazywają ją “powieścią kinetyczną”. Nie ma tu podejmowania wyborów wpływających na bieg fabuły, a co z tym idzie różnych zakończeń. Nasza ingerencja sprowadza się do przełączania tekstu, choć jeśli chcemy, możemy też wybrać auto-play.
Dostępne jest tylko jedno zakończeniu. Po przejściu Planetariana odblokowujemy opcje pozwalające swobodnie przeglądać ilustracje z gry i słuchać utworów składających się na jej ścieżkę dźwiękową.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych