Pokemon Colosseum - opis gry
Pokémon Colosseum to RPG stworzone przez Genius Sonority i wydane przez Nintendo na GameCube'a w 2003 roku, w Japonii oraz w 2004 roku w Europie. W przeciwieństwie do innych odsłon serii Pokemon, w Colosseum nie występują losowe starcia z kieszonkowymi stworkami.
W Pokémon Colosseum gracz steruje trenerem Pokemonow o imieniu Wes i porusza się pomiędzy różnymi miastami oraz innymi lokacjami. W trakcie podróży bohater napotyka innych trenerów, którzy prowadzą z nim walki. Po zainicjowaniu potyczki rozgrywka zostaje przeniesiona do oddzielnego ekranu. Mechanika walki jest turowa. Bójka trwa aż do pokonania wszystkich 6 Pokemonów, które może wystawić każdy z zawodników.
W przeciwieństwie do innych odsłon marki Pokemon, w Colesseum nie występują losowe potyczki (tzw. "random encounters"). Grę zaczynamy z zaledwie dwoma kieszonkowymi potworami, a następne można pozyskać poprzez odbijanie ich od innych trenerów ("Snagging"). Oprócz trybu Story w Pokémon Colosseum można spróbować sił w Quick Battle, które pozwala na potyczki z SI, albo z Pokemonami znajomych. Akcja Pokémon Colosseum rozgrywa się w regionie Orre, obszarze pustynnym, w którym nie występują żadne dzikie Pokemony. Zadaniem głównego bohatera jest zostać najpotężniejszym trenerem regionu. Plany protagonisty krzyżowane są jednak przez organizację zwaną Cipher, z którą trzeba będzie walczyć na tytułowej arenie.
Najważniejszą innowacją w Pokémon Colosseum było przejście od grafiki 2D do 3D (kamera w ujęciu TPP). Dziennikarze przyjęli tytuł pozytywnie - gra osiągnęła średnią ocen w okolicach 7,5/10. Jako wadę wymieniano brak mapy świata z prawdziwego zdarzenia oraz zbyt małą ilość animacji dla Pokemonów, które nie zostały dobrze dopracowane graficznie. Pokémon Colosseum sprzedało się dobrze - gra stała się bestsellerem GameCube . Do dzisiaj sprzedało się ponad 1,8 mln kopii gry na całym świecie.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych