Popeye - opis gry
Popeye to gra zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez Nintendo najpierw na automatach, a następnie także na innych sprzętach, m.in. Nintendo Entertainment System (konkretnie rzecz biorąc był tytułem startowym dla tej konsoli). Produkcja powstała na bazie popularnego komiksu/kreskówki. Postać Popeye’a miała początkowo pojawić się w Donkey Kong, jednak problemy prawne uniemożliwiły realizację tego planu.
Założenia rozgrywki przypominają nieco pierwsze dwie części serii Donkey Kong. W grze wchodzimy w buty tytułowego bohatera, którego zadaniem jest zgarniać przedmioty zrzucane przez Olive Oyl, obiektu westchnień protagonisty. Są to serduszka, nutki i literki. Twórcy przygotowali trzy unikalne etapy, które można przechodzić bez końca aż do utraty wszystkich żyć.
Popeye może poruszać się w prawo w lewo, wchodzić po drabinach, ale -- w odróżnieniu od Jumpmana/Mario -- nie potrafi skakać. Bohaterowi w zmaganiach stale przeszkadza Brutus, który może dopaść naszego podopiecznego w różnych sytuacjach niezależne od tego czy jest nad nim, czy pod nim. Arcywróg Popeye’a zasadniczo jest nietykalny. Zasadniczo, bowiem znalezienie szpinaku może na chwilę odmienić układ sił. Dopadnięcie Brutusa w takim stanie nagradzane jest dodatkowymi punktami.
Pierwszy level gry to doki, drugi miejsca ulica, a trzeci rozgrywa się na statku. Każdy z nich posiada jakieś unikalne elementy, które pomagają lub przeszkadzają w osiągnięciu celu (są to dla przykładu bohaterowie znani z komiksu/kreskówki). Tak jak w Donkey Kongu niewiele trzeba by Popeye’a powalić - traci on życie ilekroć zetknie się z kimś lub czymś nieprzyjemnym. Niekoniecznie musi to być Brutus.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych