Donkey Kong

Donkey Kong

7,2
43 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 7.0
NES 7.2
ARC 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Platformowa
Śr. czas:
3.5 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
15.07.1983
Europa:
15.10.1986
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Platformowa
Śr. czas:
3.5 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
15.07.1983
Europa:
15.10.1986

Donkey Kong - opis gry

Donkey Kong to platformówka wyprodukowana i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się pierwotnie na automatach w 1981 roku, stając się jednym z pierwszych platformerów w historii, a następnie trafił na wiele innych sprzętów, między innymi Nintendo Entertainment System i Game Boy Advance. Donkey Kong uchodzi za jedną z najbardziej wpływowych gier w historii całego medium.

Gra posiada prostą fabułkę. Otóż małpiszon Donkey Kong jest źle traktowany przez swojego właściciela, niejakiego Jumpmana (pierwowzór Mario), i gdy miarka się przebiera porywa on jego narzeczoną (zwaną Lady, a w późniejszych wersjach Pauline) chcąc się zemścić.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jak wspomnieliśmy na wstępie, Donkey Kong to jedna z pierwszych platformówek, a konkretniej - pierwsza gra, w której można było skakać. Do przejścia gracze mają tu trzy unikalne poziomy, które można przechodzić bez końca. Nie jest to ilość powalająca (nawet jak na możliwości NES-a) jednak na początku lat 80. produkcja Nintendo była jedną z najbardziej zaawansowanych technicznie. I tak na pierwszym poziomie wspinamy się po drabinach i omijamy beczki ciskane przez małpiszona, a naszym zadaniem jest dotarcie na najwyższą kondygnację. W drugim jest podobnie, choć utrudnienie stanowią ruchome platformy i błyskawicznie poruszające się sprężyny. Trzeci wprowadza nowy patent - musimy usunąć wszystkie elementy z podtrzymujących antagonistę platform. Jeśli nam się uda, zleci on na głowę. Dalej plansze się powtarzają, choć niektóre przeszkody poruszają się szybciej stanowiąc większe wyzwanie. Po drodze możemy zgarniać przedmioty (jak parasolki i torebki) dostarczające dodatkowych punktów.

Jumpman/Mario traci życie ilekroć wejdzie w kontakt z jakimś przeciwnikiem, przeszkodą lub sam zleci przez nieuwagę na twarz. Utrudnieniem jest również zaciskająca się pętla na szyi pod postacią upływającego czasu.

Donkey Kong doczekał się dwóch kontynuacji - Donkey Kong Jr. i Donkey Kong 3.

Wideo - Donkey Kong

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper