Metroid

Metroid

7,7
35 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 8.5
NES 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
7 godzin
Premiery
Świat:
06.08.1986
Europa:
15.01.1988
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
7 godzin
Premiery
Świat:
06.08.1986
Europa:
15.01.1988

Metroid - opis gry

Metroid to side-scrollowana gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Nintendo na konsolę Nintendo Entertainment System. Gra, jako konwersja, ukazała się po kilkunastu latach również na Game Boy Advance (w ramach NES Classics). Była to pierwsza odsłona popularnej serii stworzonej przez Satoru Okade i Yoshio Sakamoto.

Wydarzenia ukazane w pierwszej części serii Metroid to, mając na względzie chronologię uniwersum, pierwsza misja łowczyni głów Samus Aran. Kosmiczni piraci przejmują tu kontrolę nad pojazdem należącym do Galaktycznej Federacji i wchodzą tym samym w posiadanie próbek z metroidami, pasożytami potrafiącymi wysysać energię z ciała ofiary. Ich pomysł jest prosty - chcą zwiększyć liczebność tych istot, a następnie używać ich przeciwko swoim wrogom. Federacja początkowo przeprowadza atak na bazę piratów znajdującą się na planecie Zebes, ale zostaje on odparty. To po tym wydarzeniu do akcji wkracza Samus.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Akcja rozgrywa się na wspomnianej planecie. Świat gry jest relatywnie otwarty - nie poruszamy się tylko w jednym kierunku, a rozgrywka zachęca do eksploracji. Wcielając się w postać Samus odwiedzamy rozmaite zakątki Zebes, a także polujemy na piratów. Początkowo do dyspozycji mamy tylko prosty atak oraz umiejętność skoku, ale z czasem nasze możliwości rosną dzięki (mniej lub bardziej) zmyślnie poukrywanym upgrade’om. Nie tylko wzrasta nasza siła ognia i wytrzymałość pancerza, ale dochodzą też zupełnie nowe zdolności. Jest to np. transformacja w kulę (Morph Ball), co pozwala przeciskać się przez ciasne przejścia, albo Screw Attack.

 

Samus na swej drodze spotyka nie tylko popychadła, które zwykle pozostawiają po sobie jakieś dobra (w rodzaju amunicji lub energii), ale i bossów stanowiących większe wyzwanie. Ci po ukatrupieniu zwiększają z kolei limit amunicji i otwierają drzwi do kolejnych pomieszczeń pozwalając kontynuować misję.

Wideo - Metroid

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper