Super Metroid

Super Metroid

8,8
46 oceny

Ocena wg platformy:

SNES 8.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
9 godzin
Premiery
Świat:
19.03.1994
Europa:
28.07.1994
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
9 godzin
Premiery
Świat:
19.03.1994
Europa:
28.07.1994

Super Metroid - opis gry

Super Metroid to side-scrollowana gra action-adventure wydana w 1994 roku na Super Nintendo. Powszechnie tytuł ten uchodzi nie tylko za jedną z najlepszych części serii, ale również za jedną z najlepszych gier wszech czasów. Podobnie jak w poprzednich odsłonach, gracz wciela się tu w łowczynię głów Samus Aran.

Super Metroid jest bezpośrednią kontynuacją Metroid 2: Return of Samus, tytułu, który w przeciwieństwie do pierwowzoru, ukazał się na przenośnym Game Boyu. Samus przed wydarzeniami ukazanymi w grze odnajduje jajo i larwę metroida, niebezpiecznego pasożyta, którą zabiera do kolonii Ceres, by naukowcy mogli przeprowadzić eksperymenty i okiełznać jej potencjał. Niestety, wkrótce po opuszczeniu kolonii przez protagonistkę dochodzi do incydentu - wracając po otrzymaniu dramatycznego sygnału odnajduje ona ciała zabitych i konstatuje, że metroid został skradziony. Sprawcami zamieszania po raz kolejny są kosmiczni piraci.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Akcja dzieje się ponownie na planecie Zebes, bazie kosmicznych piratów. Świat gry jest relatywnie otwarty - nie poruszamy się tylko w jednym kierunku, rozgrywka zachęca do eksploracji. Samus, odnajdując mniej lub bardziej zmyślnie poukrywane upgrade’y, rozwija swój potencjał bojowy, otrzymując dostęp do umiejętności, które pozwalają dostać się do początkowo niedostępnych lokacji i pomieszczeń.  

 

Super Metroid wprowadza kilka świeżych rozwiązań do formuły serii. Jest to między innymi możliwość zarządzania broniami i umiejętnościami z poziomu inwentarza, a także Moon Walk - Samus może wycofywać się rakiem jednocześnie przy tym strzelając lub ładując broń. W przeciwieństwie do NES-owego oryginału, tutaj jesteśmy w stanie zapisywać grę w wyznaczonych do tego miejscach lub wracając do statku głównej bohaterki. W pierwszej części byliśmy zmuszeni używać haseł.

Wideo - Super Metroid

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper