Professor Layton and the Miracle Mask - opis gry
Professor Layton and the Miracle Mask jest grą przygodowo-logiczną wyprodukowaną przez japońskie studio Level-5 i wydaną przez firmę Nintendo w październiku 2012 roku wyłącznie na konsolę przenośną 3DS. Miracle Mask jest piątą odsłoną serii Professor Layton oraz pierwszą, która ukazała się na następcę DS-a.
Produkcja Level-5 fabularnie stanowi prequel do wydanego rok wcześniej Spectre's Call, lecz poza kilkoma nawiązaniami jest w zasadzie odrębną i w pełni satysfakcjonującą historią. Akcję umiejscowiono w fikcyjnym mieście Monte d’Or, którego mieszkańców terroryzuje pewien zamaskowany mężczyzna, używając do tego celu niecnych magicznych sztuczek. Miejscowi stróże prawa bezradnie rozkładają ręce, powstrzymać go może zatem tylko tytułowy profesor Layton, któremu tradycyjnie towarzyszy młody adept Luke i asystentka Emmy. Do rozwikłania niezbędna okazuje się podróż w głąb siebie i odkrycie starych wspomnień, w związku z czym gracz wciela się również (po raz pierwszy w serii) w nastoletniego Luke’a.
Zadaniem gracza jest wędrowanie po lokacjach w dwóch liniach czasowych (teraźniejszości i przeszłości) i zdobywanie informacji mogących przybliżyć go do rozwiązania tajemnicy. Aby popchnąć akcję do przodu nie musimy, analizować rozbudowanych dialogów ani gromadzić dużej ilości przedmiotów - motorem napędowym są tradycyjnie pojawiające się na każdym kroku zagadki logiczne, czasem starannie wplecione w fabułę, czasem podsuwane zupełnie znienacka. Łamigłówki są w lwiej części zróżnicowane, wszystkie wymagają ruszenia głową, a czasami są na tyle trudne, że musimy skorzystać z podpowiedzi, za które płaci się znajdowanymi podczas eksploracji monetami. Nowością w Miracle Mask jest efekt trójwymiarowej głębi - wszystkie sylwetki bohaterów, tła czy animowane scenki są wyświetlane w 3D. Zabieg ten ma znaczący wpływ na rozgrywkę - przeczesywanie otoczenia za pomocą lupy dostarcza zupełnie nowych doznań i pozwala natknąć się niespotykane w starszych częściach niespodzianki. Renderowane w trójwymiarze są również zagadki, których znalazło się tutaj sto pięćdziesiąt. Dodatkowo przez rok od momentu premiery deweloper dostarczał po jednej nowej zagadce dziennie i to za darmo.
Desing postaci i świata gry nie zmienił się w stosunku do poprzednich odsłon z Nintendo DS, jednak efekt 3D w znacznym stopniu uatrakcyjnił stronę formalną tego tytułu. Podobnie jak wcześniej, także w Miracle Mask za ścieżkę dźwiękową odpowiada Tomohito Nishiura.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych