Project Zero: Mask of the Lunar Eclipse - opis gry
Project Zero: Mask of the Lunar Eclipse (tytuł nieoficjalny) to gra typu survival horror wydana na Wii, w której gracz zmaga się z duchami przy pomocy starego aparatu fotograficznego. Za produkcję pod nadzorem Nintendo odpowiadało studio Grasshopper Manufacture. Tytuł nie ukazał się oficjalnie poza Japonią, ale istnieje jego fanowskie tłumaczenie.
Fabuła czwartej części Project Zero sięga początku lat 70-ych, gdy pięć dziewczynek, które przebywały w tajemniczym sanatorium na wyspie Rougetsu, na południe od Honshu, zostaje porwanych przez seryjnego mordercę. Do tragedii nie dochodzi dzięki akcji detektywa Choshiro Kirishimy, ale historia ma swój ciąg dalszy. Po dziesięciu latach dwie z uczestniczek tamtych wydarzeń giną w niewyjaśnionych okolicznościach. To właśnie nad trzema pozostałymi, które postanawiają wrócić na wyspę by odkryć prawdę, kontrolę przejmuje gracz.
Podstawy rozgrywki nie uległy znaczącym zmianom. Gracz ma do dyspozycji stary aparat fotograficzny, jedyne narzędzie do obrony przed duchami. Twórcy udostępnili też nowy przedmioty zwany Spirit Flashlight, coś przypominającego latarkę, który przy pomocy światła księżyca może posłużyć do egzorcyzmowania straszydeł (po pewnym czasie trzeba go jednak 'naładować'). Sterowanie robi przy tym użytek z funkcji kontrolera ruchowego Wii, co w przemożny sposób przekłada się na jego wygodę.
W Project Zero IV pojawia się opcja rozwijania funkcjonalności aparatu, używając spirit points można także robić zakupy w sklepach oferujących medykamenty i “amunicję” pod postacią filmu.
Gra posiada ponadto atrakcje poza głównym wątkiem, takie jak Ghost List (kolekcjonowanie wizerunków duchów), Mission Mode (wyzwania) oraz coś zupełnie nowego, tj. Doll List, gdzie poszukujemy lalek poukrywanych w różnych miejscach na wyspie. Łącznie jest ich 79, odnalezione (i sfotografowane) odblokowują dostęp do bonusów.
Project Zero IV nie ukazało się oficjalnie w Europie, ale grę zrecenzował brytyjski miesięcznik Edge, twierdząc, że oferuje ona poziom interakcji niespotykany w horrorach.
Komentarze (18)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych