Proteus

Proteus

5,5
33 oceny

Ocena wg platformy:

PC 5.5
PS3 5.4
PS Vita 5.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Ed Key / David Kanaga
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Inna
Śr. czas:
4 godzin
Premiery
Świat:
29.10.2013
Europa:
30.10.2013
Producent:
Ed Key / David Kanaga
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Inna
Śr. czas:
4 godzin
Premiery
Świat:
29.10.2013
Europa:
30.10.2013

Proteus - opis gry

Proteus to gra przygodowa wyprodukowana przez niezależnych developerów Eda Keya oraz Davida Kanage. Tytuł ukazał się najpierw na komputerach, a później trafił też na konsole PlayStation 3 i PlayStation Vita (za port odpowiadało Curve Studios).

Proteus to gra przygodowa w konwencji tak zwanych symulatorów chodzenia. Produkcja Keya i Kanagi nie stawia jednak nacisku na fabułę jak wiele innych gier z tego gatunku, lecz skupia się wyłącznie na eksploracji tutejszego świata, a konkretnie wyspy. Rozgrywkę rozpoczynamy w wodzie niedaleko wyspy, której teren jest generowany proceduralnie. To znaczy: za każdym razem wygląda ona inaczej. Wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, a całość wykonana jest w stylu pixel-art.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra nie stawia przed nam żadnego celu, mamy pełną swobodę jeśli chodzi o eksplorację dostępnego terenu. Wyspa, warto dodać, to jednak nie tylko widoczki, ale też żyjąca na niej flora i fauna. Choć nasza postać może tylko chodzić, istnieje możliwość wejścia w interakcję z tutejszymi stworzeniami jeśli zbliżymy się do nich wystarczająco blisko.

Eksplorację urozmaicają zmieniające się pory dnia oraz pogoda. Wpływa to nie tylko na wygląd otoczenia, ale też np. sprawia, że pojawiają się nowe zwierzęta. Zmieniają się także pory roku. Gra rozpoczyna się wiosną, a kończy wraz z upływem zimy. Szybkość tych zmian da się przyspieszyć. To nie wszystko. Oprócz sfery wizualnej nasze poczynania wpływają również na oprawę audio.

Co warto dodać, wersja na PS Vita została wzbogacona o nowe patenty. Dają nam one możliwość ingerencji świat za pomocą touchpada konsoli oraz generować nowe wyspy na podstawie daty i miejsc w realu.

Wideo - Proteus

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper