R.U.S.E.

R.U.S.E.

6,8
45 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.3
PS3 6.8
X360 6.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Eugen Systems
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strategiczna,   RTS,   Kontrolery ruchu
Śr. czas:
24 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
07.09.2010
Europa:
10.09.2010
Polska:
10.09.2010
Producent:
Eugen Systems
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strategiczna,   RTS,   Kontrolery ruchu
Śr. czas:
24 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
07.09.2010
Europa:
10.09.2010
Polska:
10.09.2010

Recenzja redakcji

Recenzja: R.U.S.E. (PS3)
7.5
Recenzja: R.U.S.E. (PS3)

R.U.S.E. - opis gry

R.U.S.E. jest grą strategiczną czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez studio Eugen Systems i wydaną przez francuską firmę Ubisoft we wrześniu 2010 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Gra zebrała pozytywne recenzje i uznawana jest za jedną z najlepszych strategii na konsole.

Akcja gry osadzona została w realiach II wojny światowej. W grze wcielamy się w Joe Sheridan - amerykańskiego majora. Historia przedstawiona w produkcji opowiada losy naszego bohatera z dwóch perspektyw - naszej i przeciwnika. Fabuła skonstruowana jest w taki sposób, aby gracz z jednej strony dostrzegał radość ze zwycięstwa, a z drugiej smutek porażki. R.U.S.E. wyróżnia się pośród innych RTS-ów prostym podejściem do tematu obsługi, jak również tytułowymi fortelami. Fortele są zobrazowane kartami, użycie któregoś z nich daje graczowi przewagę. Na ten przykład można zwiększyć szybkość jednostek czy upozorować fałszywy ataku i wysłać atrapy na wroga. Możemy dzięki nim punktować przeciwnika, mylić go, wyprowadzać w pole i odwracać jego uwagę od realnego zagrożenia nadciągającego z zupełnie innej strony.

Dalsza część tekstu pod wideo


Deweloper bardzo dobrze rozwiązał kwestię sterowania. Lewym analogiem poruszamy się po całym polu bitwy, reakcja jest odpowiednio opóźniona i dostosowana do siły wychyłu gałki. Prawy analog służy za to do przybliżania i oddalania widoku, a także obracania mapy. Na maksymalnym przybliżeniu widzimy pojedyncze jednostki, a jeśli będziemy oddalać kamerę coraz bardziej, przemienią się one w pojedyncze pionki symbolizujące przewidywaną siłę oraz typ danej jednostki. Możliwie jest także sterowanie za pomocą PS Move, oczywiście tylko w wersji na PlayStation 3. Starcia hołdują starej zasadzie „papieru, nożyc i kamienia”, gdzie piechota nie ma szans w starciu z czołgami, a te z kolei mogą zostać zniszczone przez działa przeciwpancerne. Kluczem do sukcesu jest strategiczne planowanie i mylenie swoimi posunięciami przeciwnika. Oprócz rozbudowanej kampanii dla samotnego gracza, tytuł ten oferuje także możliwość zabawy w kooperacji oraz rywalizacji przez Sieć.


R.U.S.E. może pochwalić się szczegółową oprawą graficzną. Jednostki są bardzo obłożone detalami, mapy prezentują się bardzo ładnie, nawet biorąc pod uwagę ich rozmiar oraz zróżnicowanie. Deweloper przyłożył się do wiernego oddania realiów historycznych oraz terenów, na których wykonuje się manewry. Gra otrzymała również polską wersję językową.

Wideo - R.U.S.E.

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper