Ratchet & Clank (2016) - opis gry
Ratchet & Clank to trójwymiarowa platformówka wyprodukowana przez studio Insomniac Games i wydana przez Sony Computer Entertainment na PlayStation 4. Gra była remake’iem pierwszej części serii, ukazując się w podobnym czasie co pełnometrażowy film animowany bazujący na IP.
Punkt wyjścia jest podobny jak w przypadku pierwszej części serii, choć twórcy wprowadzili tu i ówdzie zmiany, np. przedstawili postacie, które pojawiały się dopiero w licznych kontynuacjach. Głównym bohaterem jest tutaj tytułowy Ratchet, kotopodobny przedstawiciel rasy Lombax pragnący zostać strażnikiem galaktyki. Pech jednak chce, że nie pozwalają mu na to warunki fizyczne, dlatego wciąż pozostaje przy nudnej pracy mechanika. Wkrótce jednak jego los ulega diametralnej zmianie.
Gameplay, podobnie jak fabuła, bazuje na znanych rozwiązaniach, ale wprowadza też trochę nowości względem pierwowzoru. W grze pojawiają się patenty obecne w późniejszych częściach serii jak strafe’owanie, upgrade’owanie broni oraz nowe pukawki (zarówno te znane z innych odsłon cyklu, jak i zupełnie nowe). Wśród nich wyróżnić można np. Pixelizera przemieniającego nieprzyjaciół w 8-bitowe wersje ich samych.
Gra jest dość otwarta. Już na relatywnie wczesnym etapie otrzymujemy dostęp do różnych planet, które możemy odwiedzać w poszukiwaniu nowych wyzwań i znajdziek. Jeśli chodzi o te pierwsze, to oprócz zadań fabularnych znajdziemy też misje poboczne. Natomiast w kwestii gratów znajdziemy złote śrubki (towarzyszące normalnym śrubkom), tzw. Holocards, oraz paczki z kartami oferującymi więcej informacji odnośnie uniwersum oraz rozmaite perki.
Główny wątek można ukończyć w 10-12 godzin. Dłużej jeśli chcemy zobaczyć wszystko. Oprócz tradycyjnych plansz kładących nacisk na strzelanie i skakanie znajdziemy też inne atrakcje w rodzaju sekcji z małym robotem Clankiem, podczas których rozwiązujemy proste zagadki, wyścigi na latających deskach, kosmiczne bitwy itd. Itp.
Po przejściu gry odblokowujemy też Challenge Mode, który podbija stopień trudności, ale jednocześnie pozwala nam zachować zdobyczny wcześniej sprzęt.
Komentarze (52)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych