Gravity Rush - opis gry
Gravity Rush jest grą przygodową z akcją osadzoną w częściowo otwartym środowisku, wyprodukowaną przez SCE Japan Studio i wydaną przez Sony w Europie w czerwcu 2012 roku wyłącznie na konsolę przenośną PlayStation Vita. Deweloper pracował wcześniej nad serią gier z gatunku survival horror pt. Siren. W 2016 roku gra trafiła na PlayStation 4.
W Gravity Rush SCE Japan Studio daje graczowi możliwość wcielenia się w blondwłosą dziewczynę imieniem Kat. Bohaterka budzi się w obcym mieście w przestworzach z całkowitą amnezją. Nie pamięta kim jest ani jak się nazywa, a jej jedynym towarzystwem jest kotopodobny stwór o imieniu Dusty. Szybko odkrywa swoje zdolności w zakresie manipulowania grawitacją i używa ich do pomagania mieszkańcom Hekseville. Niestety, w nagrodę jest traktowana niczym trędowata. Ludzie boją się tego, czego nie rozumieją, a zdolności Kat są więcej niż dziwne. Całość podzielona jest na dwadzieścia jeden rozdziałów, podczas których protagonistka toczy nieustanne boje z potworami Nevi.
Rozgrywka praktycznie przez cały czas obraca się wokół manipulacji siłą grawitacji, a początek historii stanowi jednocześnie samouczek. Mechanizm prezentuje się następująco: za sprawą przycisku R gracz sprawia, że stopy Kat odrywają się od ziemi, a dziewczyna zawisa w powietrzu. Wówczas, za pomocą prawej gałki analogowej lub wychyleń całego urządzenia, zwracamy Kat w wybranym przez nas kierunku. Ponowne wciśnięcie przycisku R powoduje silne przyciąganie dziewczyny w daną stronę.
Gravity Rush można określić jako połączenie sandboksa z grą akcji. Do dyspozycji gracza zostaje oddane miasto, w którym poukrywane są różnorakie zadania do wykonania: główne, powiązane z fabułą, a także misje poboczne, a to, w jakiej kolejności je wykonujemy, zależy wyłącznie od nas. Podczas wypełniania kolejnych questów, Kat szybko natrafia na nękające miasto grawitacyjne, zmiennokształtne potwory Nevi. Bohaterka może walczyć z nimi za pomocą swoich kończyn, a także wykorzystywać przeciwko nim moc grawitacji. Zadania nie opierają się jednak wyłącznie na walce. Niektóre z nich są wyzwaniami w których np. ścigamy się z czasem przemierzając ulice, inne wymagają ratowania dzielnic oderwanych od miasta przez grawitacyjną burzę.
Od strony audiowizualnej Gravity Rush potrafi zachwycić. Japoński deweloper wykorzystał technikę cel-shadinu, łącząc ją z mangowym wyglądem bohaterów, przez co cała gra wygląda jak animowany film lub komiks.
Komentarze (27)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych