Uncharted: Złota Otchłań - opis gry
Uncharted: Złota Otchłań to przygodowa gra akcji stworzona przez Bend Studio i wydana przez SCEP na konsolę PlayStation Vita. Złota Otchłań jest czwartą grą z serii Uncharted i zarazem prequelem wydanego prawie pięć lat wcześniej . Produkcja Bend Studio była tytułem startowym dla PS Vita.
Historia, jaką opowiada Złota Otchłań, rozgrywa się na krótko przed wydarzeniami z . Głównym bohaterem gry jest poszukiwacz skarbów, Nathan Drake, który w pierwszej scenie podąża za swoim rywalem, Jasonem Dante, do świątyni w Panamie. Dante rozkazuje swojej małej armii najemników zgładzić Drake’a i po długiej wymianie ognia wydaje się, że Nathan ginie od wystrzału z RPG. Następnie cofamy się dwa tygodnie wstecz, gdzie Drake i Dante, wówczas jeszcze przyjaciele, przybywają do Panamy, by spotkać się z partnerką Jasona, Marisą Chase, która pragnie zbadać świeżo odkryty kompleks świątynny i rozwikłać tajemnicę masakry konkwistadorskich oddziałów sprzed ponad czterystu lat.
Złota Otchłań nie zmieniło się wiele w stosunku do odsłon z PlayStation 3, gdzie rozgrywka stanowi kombinację gry z gatunku action/adventure, platformera 3D oraz trzecioosobowej strzelaniny. W czasie podróży Drake’a, gracz wykonuje przede wszystkim trzy czynności: walczy, rozwiązuje średnio skomplikowane zagadki logiczne oraz pokonuje sekwencje zręcznościowe. Przy okazji opisywanej tutaj części, nowy deweloper zdecydował się wprowadzić więcej sekcji polegających na spokojnej eksploracji kosztem rzadziej występujących strzelanin. Twórcy skorzystali z unikatowych możliwości PS Vity. Teraz gracz może zaznaczyć miejsce, na które chce się wspiąć, a następnie „przeciągnąć” Drake’a, dotykając ekran konsoli. Tylny panel Vity służy graczowi podczas rozwiązywania zagadek, natomiast żyroskop wykorzystano w scenach, kiedy należy utrzymać postacią równowagę.
Uncharted: Złota Otchłań w momencie premiery była najładniejszą grą na konsole przenośne. Pod względem oprawy Złota Głębia przypomina pierwszą odsłonę Uncharted z PlayStation 3, która działa przecież na znacznie mocniejszym sprzęcie. W tle przygrywa znany ze starszych części motyw przewodni, gra otrzymała także polski dubbing, a Drake tradycyjnie już przemówił głosem Jarosława Boberka.
Komentarze (59)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych