Assassin's Creed III: Liberation HD - opis gry
Assassin’s Creed III: Liberation jest przygodową grą akcji stworzoną przez studio Ubisoft Sofia i wydaną przez francuską firmę Ubisoft w listopadzie 2012 roku na konsolę PlayStation Vita. Liberation było długo ekskluzywnym tytułem na przenośny sprzęt Sony, uzupełniając historię Connora Kenway’a z Assassin's Creed III na konsole stacjonarne. W 2013 wydano jednak edycję HD na PC, PS3 i Xboksa 360.
Akcja Liberation ma miejsce w latach 1765-80, a główną bohaterką jest Aveline de Grandpré, pierwsza kobieca postać w serii Assassin’s Creed, nad którą kontrolę przejmują gracze. Aveline została włączona do Bractwa Zabójców przez Agate, zbiegłą niewolnicę, która została jej mentorką. Historia skupia się na instytucji plaçage, regulującej kwestię zawierania związków małżeńskich przez Francuzów i Hiszpanów z kobietami pochodzenia afrykańskiego. Dzieje Aveline nie są powiązane ze wspomnieniami Desmonda Milesa, lecz stanową „produkt” organizacji Abstergo. Z czasem ścieżka, którą kroczy bohaterka, skrzyżuje się z drogą Connora Kenway’a z Assassin’s Creed III.
Rozgrywka w Assassin’s Creed: Liberation jest praktycznie taka sama, jak w pozostałych odsłonach AC z konsol stacjonarnych. Gameplay stanowi miks gry przygodowej ze skradanką, w której gracz może przemieszczać się w obrębie dużych, częściowo otwartych lokacji. Deweloper wykorzystał unikatowe możliwości PlayStation Vita, urozmaicając grę o kilka nowych elementów. Nowością jest tzw. Chain Kill, który w przypadku PS Vita wykonujemy przeciągając palcem po ekranie dotykowym. Zabawę umilają również momenty, w których system wykorzystuje kamerkę oraz żyroskop. Jeśli gracz posiada również AC III na PlayStation 3, może zlinkować konsole, uzyskując dostęp do nowych przedmiotów i skórek w multiplayerze dużej „trójki”.
Mimo że produkcja Ubisoft Sofia została wydana na przenośny sprzęt, twórcy nie poszli na żadne kompromisy w kwestii oprawy. Liberation działa na tym samym silniku, co wersja na konsole stacjonarne, zatem graficznie prezentuje się bardzo dobrze. W parze z przepychem wizualnym idzie wzorowe udźwiękowienie, na czele z muzyką spod batuty Winifreda Phillipsa. Edycja na X360 i PS3 otrzymała nie tylko tekstury w wyższej rozdzielczości i znacznie płynniejszy framerate. Gracze doczekali się nowych tutoriali, zmian w systemie walki (Aveline może m.in. dzierżyć broń w obu dłoniach), a także świeżych cutscenek i ulepszonej mimiki postaci. Każda misja była jeszcze raz przeglądana przez deweloperów - modyfikowany był stopień wyzwania, ilość przeciwników w lokacjach itp.
Komentarze (26)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych