Rayman 3D - opis gry
Rayman 3D to trójwymiarowa platformówka wyprodukowana i wydana przez Ubisoft na 3DS-a. Gra była konwersją drugiej części serii Rayman, która ukazała się pierwotnie w 1999 roku.
Pomiędzy wersją przygotowaną z myślą o 3DS-ie a poprzednimi nie ma w gruncie rzeczy wielkich zmian. Akcja gry rozgrywa się w Glade of Dreams, świecie, który najeżdża armia robotów-piratów z kosmosu. Zadaniem głównego bohatera, czyli tytułowego Raymana, jest odnalezienie 1000 części jądra planety, tzw. lums, które przebudzą jej strażnika Polokusa.
W przeciwieństwie do pierwszej części, która była scrollowaną platformówką, Rayman 2 to gra z w pełni trójwymiarowym światem. Gracz zalicza tu po kolei kolejne poziomy, walczy z robo-piratami, rozwiązuje zagadki i zbiera wspomniane lums. Zebranie odpowiedniej ilości tych ostatnich otwiera drogę do nowych części świata.
Umiejętności Raymana na początku są skromne, jednak z czasem się rozwijają. Jego główną bronią są pięści, którymi potrafi miotać orby, a te można dodatkowo naładować, aby siła ataku była większa. Do tego dochodzi strafe’owanie pozwalające unikać wrogich razów, a także możliwość użycia włosów do krótkotrwałego latania.
Podczas przygody nasz podopieczny jest zdany nie tylko na siebie. Do jego dyspozycji bywają również oddane niektóre elementy otoczenia, jak wybuchające beczki, duże pióra pozwalające pokonać niebezpieczne tereny czy rakiety dające dostęp do nowych lokacji.
Oprócz fabularnych poziomów dostępne są także bonusowe levele, które umożliwiają zdobycie różnych nagród poprzez uczestnictwo w time trialach.
Jeśli chodzi o zmiany, wersja z 3DS-a wprowadza tryb 3D oraz kilka drobnych rozwiązań ułatwiających nam progres (np. zapisuje stan posiadanych lums w trakcie przechodzenia levelu). Z drugiej rzeczy parę rzeczy zostało usuniętych - były to minigry dostępne w wersji na DC i PS2 oraz wioska Globoxa.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych