Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered - opis gry
Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered to usprawniona wersja gry akcji z 2009 roku. Za produkcję odpowiada studio THQ Nordic, które nabyło markę Red Faction i postanowiło ją rozwijać. Autorzy oferują w pełni przebudowana oprawę (przerobione tekstury i elementy graficzne), poprawione renderowanie cieni, poprawione oświetlenie, usprawniony postprocesing, poprawione shadery oraz natywną obsługę rozdzielczości 4K.
Część trzecia w skali serii jest na swój sposób rewolucyjna, gdyż zmienia zupełnie sposób patrzenia na wydarzenia. Deweloper zmienił FPS-a w grę TPP, zatem akcję obserwować można jedynie zza pleców głównego bohatera. Akcja Guerrilla ponownie toczy się na Marsie, tym razem opanowanym przez wojska frakcji Earth Defense Force, zwanej też EDF. Gracz wciela się w Aleca Masona, który przyjeżdża na czerwoną planetę do pracy. Szybko jednak orientuje się, że nie będzie to łatwy kawałek chleba, gdyż wspomniane wojsko wprowadziło swoje zasady i nie liczy się ze zdaniem robotników. Mason spotyka przedstawicieli Red Faction, czyli ruchu oporu pragnącego przejąć władzę z rąk EDF. Na początku jest niechętny całemu przedsięwzięciu, ale gdy zostaje zabity jego brat, bierze sprawy w swoje ręce.
Twórcy do dyspozycji graczy oddali w sumie sześć połączonych ze sobą obszarów, które z początku są poukrywane i odsłaniają się w miarę postępów w kampanii. Progres osiąga się wykonując zarówno misje główne, jak i poboczne, gdyż bez nich nie uda się zaliczyć wszystkich najważniejszych zadań. W każdej chwili można podejrzeć mapę, zaznaczyć dowolny punkt, a sprawnie działający GPS bez problemu zaprowadzi garcza w dowolne miejsce. Tym, co wyróżnia Red Faction: Guerrilla spośród innych produkcji o podobnej tematyce, jest niespotykana na taką skalę destrukcja otoczenia, zwłaszcza że cały model destrukcji liczony jest w czasie rzeczywistym. Deweloper nie zapomniał o trybach multiplayer, które ze względu na zniszczalne środowisko smakują nieco inaczej niż w innych produkcjach. Najciekawsze tryby polegają na zdobywaniu / obronie w drużynie bazy / punktu, gdyż pojawia się tutaj specjalne narzędzie, które pozwala zespołowi broniącemu na naprawianie zniszczeń. Autorzy przygotowali również tryb dla dwóch graczy przy jednej konsoli, w którym zadania polegają na niszczeniu danego obiektu dysponując limitowanym arsenałem.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych