Red Faction to strzelanina FPP stworzona przez zespół Volition i wydana przez THQ na PC i PlayStation 2 w 2001 roku. Dwa lata później na rynek trafiła konwersja przeznaczona na N-Gage. Tytuł opowiada o zmaganiach więźniów pracujących na Marsie w XXI wieku. Najważniejszą cechą gameplayu Red Faction jest możliwość niszczenia otoczenia, zwana systemem Geo-Mod.
Gracz wciela się w Red Faction w postać jednego z górników, wykorzystywanych do niewolniczych robót na czerwonej planecie. Około roku 2070 dochodzi do wybuchu zamieszek w marsjańskiej kolonii. Parker - głowny bohater gry - wykorzystuje zamieszanie i z pomocą przyjaciela stara się zbiec z kompleksu budynków Ultor.
Dalsza część tekstu pod wideo
Gwoździem programu w Red Faction jest system Geo-Mod. Rzecz działa w ten sposób, że gracz ma możliwość wpływania w pewnym stopniu na geometrię otoczenia poprzez prowadzenie ostrzału lub podkładanie ładunków wybuchowych. Dawniej gry pozwalały na bardzo ograniczoną interakcję z wirtualnym środowiskiem. Red Faction idzie znacznie dalej, umożliwiając graczowi np. burzenie całych ścian, przekuwanie się do nowych pomieszczeń czy destrukcję filarów. Oprócz tej innowacji reszta gameplayu przebiega wg tego samego schematu, jak w innych shooterach.
Red Faction zostało ciepło przyjęte przez recenzentów na całym świecie. Dziennikarze ocenili rzeczoną pozycję jako jedną z najlepszych strzelanin FPP dostępnych na PlayStation 2. Chwalono przede wszystkim świetną jak na początek XXI wieku oprawę wizualną. Jako wadę wymieniano brak innowacji gameplayowych, oprócz systemu Geo-Mod. Tytuł powiela schematy znane doskonale z konkurencyjnych shooterów. Pomimo tego grze udało się zebrać bardzo wysoką średnią ocen na poziomie 8,8/10.
Gracze mogą także przejmować kontrolę nad pojazdami, zarówno lądowymi, morskimi jak i powietrznymi. W grze występuje 15 różnych typów broni - od karabinów, przez shotguny a na granatnikach kończąc. Oprócz trybu dla pojedynczego gracza pojawił się też multiplayer dla maksymalnie 4 osób (splitscreen). Co ciekawe - przed rozpoczęciem prac nad Red Faction zespół Volition próbował stworzyć Descent 4. W trakcie przygotowywania gry uznano jednak, że lepiej będzie wykorzystać opracowane technologie (m.in. system Geo-Mod) w kompletnie nowym IP. W Red Faction znalazły się również elementy scenariusza przygotowanego dla Descent 4.
Komentarze (13)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych