Quake III Arena

Quake III Arena

Ocena wg platformy:

PC 8.6
PS2 7.7
DC 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Raster Productions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
25 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
22.10.2000
Europa:
2000
Producent:
Raster Productions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
25 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
22.10.2000
Europa:
2000

Quake III Arena - opis gry

Quake III Arena to strzelanina FPP reprezentująca gatunek tzw. arena shooterów. Trzecia część serii Quake kładła nacisk na potyczki wieloosobowe i nie posiadała tradycyjnej kampanii. Jej konsolowa wersja ukazała się na PC, Segę Dreamcast i PlayStation 2. Na sprzęcie Sony gra posiadała nieco zmieniony tytuł.

W trybie dla pojedynczego gracza Quake IIII posiada szczątkową fabułę - najlepsi wojownicy biorą udział w zawodach rozgrywanych dla rozrywki rasy Vadrigar. W grze pojawiają się postacie znane z poprzednich odsłon Quake’a a nawet z Dooma i każdej z nich towarzyszy biograficzna notka z informacjami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozgrywka polega na tym, by wygrać serię pojedynków rozgrywanych na zamkniętych arenach. W singlu gracz mierzy się botami, których jest kilka typów - od Crash (Tier 0) do Xaero (Tier 7). Im wyższy tier, tym bardziej wymagający przeciwnicy. Starcia odbywają się na planszach umożliwiających toczenie bojów z wieloma botami lub walkę z jednym oponentem - w tym drugim przypadku przypomina to walkę z bossami.

Quake III oferuje zestaw świetnie zbalansowanych broni. Każda posiada swój zestaw wad i zalet, dopasowując się do stylu gracza. Wyjątek stanowi jedynie BFG, potężna spluwa wypluwająca z siebie zieloną plazmę, ale jest ona umieszczona zwykle w trudno dostępnych miejscach. I skoro o tym mowa - bronie, po zgarnięciu przez jakiegoś zawodnika, pojawią się ponownie po pewnym odstępie czasu. Jeśli postać gracza zostanie odstrzelona, traci ona swój dobytek respawnując się z podstawowym karabinem.

W grze pojawia się kilka wariantów rozgrywki. Free for All, gdzie każdy walczy z każdym, Team Deathmatch (drużyny walczą o jak największą liczbę fragów), Tournament (1vs1) oraz Capture the Flag, czyli próba zdobycia flagi znajdującej się w bazie rywala.

Wersje z obu konsol różniły się dość znacząco. Quake III z DC górował poziomem wykonania i oferował sieciowy tryb multiplayer dla czterech osób. Edycja Revolution z PS2 technicznie odstawała, ale dodano do niej kilka nowości - m.in. nowe mapy, nowy tryb Elimination, nowy singiel ze zmienioną strukturą (podział na misje) i pomniejsze rzeczy. Wyrugowano z kolei online, zamiast tego implementując multi na splicie dla czterech graczy.

Wideo - Quake III Arena

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper