Resident Evil 4 - opis gry
Resident Evil 4 jest grą akcji z pogranicza horroru wyprodukowaną i wydaną przez japońską firmę Capcom w marcu 2005 roku na konsolę GameCube, w listopadzie na PlayStation 2, a dwa i pół roku później na Nintendo Wii oraz PC. Za produkcją gry stoi Shinji Mikami, który wielokrotnie zmieniał koncepcję, zanim projekt przybrał ostateczny kształt.
Od masakry w Raccoon City minęło sześć lat. Leon S. Kennedy pracuje teraz dla rządu Stanów Zjednoczonych. Jesienią 2004 zostaje wysłany do Hiszpanii z misją odnalezienia Ashley Graham - córki prezydenta, która została uprowadzona przez tajemniczą organizację Los Illuminados. W prowadzeniu śledztwa pomaga mu Ingrid Hunnigan - agentka rządu amerykańskiego zdalnie nadzorująca kroki Leona. Po dotarciu do hiszpańskiej wioski szybko okazuje się, że rutynowa misja przeradza się w piekło na ziemi. Równolegle z Leonem na miejscu pojawia się także Ada Wong (znana z RE 2) działająca z ramienia Albera Weskera. Celem jej misji jest zdobycie próbek pasożyta Las Plagas. W wersjach na PS2 i Wii dostępny jest ponadto dodatkowy scenariusz, w którym gracz śledzi losy długonogiej Ady.
Pod względem rozgrywki Resident Evil 4 zrewolucjonizował serię RE, w wyniku czego otrzymujemy bardziej grę akcji ze straszącymi motywami aniżeli horror. Celownik broni Leona widzimy znad ramienia postaci, a w trakcie prowadzenia ognia i przeładowywania broni nie możemy się poruszać. Przeciwnicy zachowują się całkiem inteligentnie, próbując zajść bohaterów od tyłu, potrafią także forsować zabarykadowane drzwi i inne przeszkody. Po zakończeniu wątku fabularnego, gracz otrzymuje dostęp do trybu The Mercenaries, w którym strzelamy do przeciwników na mniejszych arenach celem uzyskania jak najwyższego wyniku punktowego. Edycja na Wii została wzbogacona o obsługę kontrolera wiilot, dzięki czemu sterowanie na konsoli Nintendo jest bardzo intuicyjne, a co za tym idzie - najbardziej precyzyjne spośród wszystkich dostępnych wersji.
W momencie premiery w 2005 „czwórka” była najlepiej wykonaną grą na konsole i pomimo upływu lat, wciąż prezentuje się bardzo dobrze. Największe wrażenie robią świetnie wykonane modele postaci oraz zróżnicowane, pełne szczegółów i smaczków lokacje, z kolei projekty bossów uchodzą za jedne z najlepszych w ogóle. Pomiędzy wersjami na GC, PS2 i Wii nie ma zasadniczych różnic, jednak ze względu na większą moc obliczeniową, tekstury na platformach Nintendo prezentują się najlepiej. Ścieżkę dźwiękową skomponował duet Misao Senbongi - Shusaku Uchiyama.
Galeria - Resident Evil 4








Komentarze (84)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych