Resident Evil Code: Veronica X

Resident Evil Code: Veronica X

Ocena wg platformy:

PS2 8.0
GC 8.4
DC 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Horror
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
22.03.2001
Europa:
14.09.2001
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Horror
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
22.03.2001
Europa:
14.09.2001

Resident Evil Code: Veronica X - opis gry

Resident Evil Code: Veronica X jest grą z gatunku survival horror wyprodukowaną przez studia Capcom, Nextech oraz Sega, a następnie wydaną przez żółto-niebieskich we wrześniu 2001 roku na konsole PlayStation 2, a w marcu 2004 - na GameCube’a. Code: Veronica X jest konwersją hitu z Dreamcasta, który w Europie ukazał się w maju 2000 roku. 

Bohaterka Resident Evil 2, Claire Radfield, udaje się do paryskiego laboratorium Umbrelli, gdzie ma nadzieję odszukać swojego brata, Chrisa. Niestety, zostaje schwytana i przetransportowana do więzienia na wyspie Rockfort. Budzi się w ciemnej celi, z której po chwili udaje jej się wydostać. Szybko odkrywa, że otoczenie trawione jest pożarem, a po okolicy snują się zombiaki. Na drodze bohaterki nieoczekiwanie pojawia się Steve Burnside, który zapałał do Claire uczuciem. Z czasem oboje przeniosią się do tajnej bazy rodziny Ashfordów na Antarktydzie, gdzie odkryją przerażająca prawdę kryjącą się za wirusem T-Veronica.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Rozgrywka w Resident Evil Code: Veronica X jest bardzo podobna do trzech klasycznych odsłon Resident Evil, znanych posiadaczom pierwszej konsoli Sony. Code: Veronica ukazało się pierwotnie w 2000 roku i było swoistym podsumowaniem znanej wszystkim formuły. Śledzimy zatem akcję z perspektywy trzeciej osoby, ale naszą postać oglądamy ze statycznych kamer. Taki zabieg budować miał klimat strachu i niepewności, gdyż nigdy do końca nie możemy być pewni, czy coś nie pojawi się zaraz przed nami. Zabawa w CV dzieli się na dwa podstawowe elementy: rozwiązywanie wymyślnych zagadek logicznych oraz walkę z zombie i innymi mutantami. Do obrony używamy broni palnej oraz noża, choć najroztropniejszym wyjściem jest omijanie przeciwników. W grze nie brakuje potyczek z silnymi bossami, walka z którymi jest obligatoryjna. Autorzy wykazali się dużą pomysłowością, inscenizując m.in. pojedynek z upiornym Nosferatu, którego pokonać można jedynie przy użyciu karabinu snajperskiego.

 

Dzięki przesiadce na szóstą generację konsol zmieniono prerenderowane tła na grafikę 3D generowaną na żywo, zachowując przy tym stacjonarne ujęcia kamer. W Code: Veronica X zombie zyskały nowe obrzydliwe szczegóły, niestety otoczenie stało się pustawe. Oprawa audio jest bardzo nierówna - ścieżka dźwiękowa autorstwa Takeshiego Miury, Hijiri Anze oraz Sanae Kasahary brzmi świetnie, za to angielski dubbing wypadł fatalnie.

Wideo - Resident Evil Code: Veronica X

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper