Resident Evil: Dead Aim - opis gry
Resident Evil: Dead Aim to shooter wykorzystujący lightguna, który ukazał się na PlayStation 2 w 2003 roku. Za produkcję i wydanie gry odpowiadał Capcom. W Dead Aim podczas rozgrywki akcję mogliśmy obserwować z perspektywy pierwszej i trzeciej osoby.
Dead Aim to czwarta część serii, którą w Japonii wydawano pod szyldem Gun Survivor (na Zachodzie poszczególne jej odsłony ukazywały się pod różnymi tytułami). Pierwsze dwie na tapetę brały Resident Evil, trzecią poświęcono Dino Crisis.
W przeciwieństwie do drugiego Survivora, Dead Aim opowiada zupełnie nową historię w ramach znanego uniwersum. W grze wcielamy się głównie w Bruce’a McGiverna, agenta amerykańskiego rządu, którego zadaniem jest powstrzymać niejakiego Morpheusa D. Duvala (byłego członka zespołu naukowego Umbrelli) i zdobyć próbkę śmiercionośnego wirusa T. W dalszej części pokierujemy też poczynaniami Fong Ling, agentki chińskiego. Wydarzenia rozgrywają się na pokładzie dużego statku wycieczkowego.
Gameplay rozwija formułę wcześniejszych Survivorów. Tym razem akcję śledzimy z dwóch perspektyw, co dzieli grę na de facto dwa różne segmenty. Pierwszy przypomina tradycyjne części serii, czyli eksplorujemy nieprzyjazne miejsca zbierając niezbędne do poczynienia postępów przedmioty i czytając dokumenty lepiej objaśniające fabułę. Walkę natomiast obserwujemy już z oczu podopiecznego. Używać możemy tradycyjnego kontrolera do PS2, a także GunCona 2 i mysz podłączaną pod USB. Do dyspozycji mamy m.in. pistolety, w tym magnum, strzelbę i karabin maszynowy. Jednakże pomimo charakteru gry amunicję trzeba oszczędzać, bo nie ma jej wcale tak dużo.
Resident Evil: Dead Aim zbierał noty niewiele powyżej przeciętnej i nie zapisał się szczególnie w świadomości graczy. Bruce i Fong Ling trafili jednak do Namco x Capcom, eRPeGa, w którym występowały najpopularniejsze postacie obu tytułowych firm.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych