Resident Evil: Operation Raccoon City - opis gry
Resident Evil: Operation Raccoon City to trzecioosobowa strzelania spod dłuta Slant Six Games, wydana przez Capcom na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 w marcu 2012 roku. Dwa miesiące później gra zadebiutowała na PC. Capcom zapragnął zagarnąć dla siebie część rynku sieciowych shooterów, dlatego japońska firma prace nad spin-offem serii Resident Evil zleciła twórcom serii SOCOM.
Historia, którą opowiada Operation Raccoon City, ma miejsce pomiędzy wydarzeniami z Resident Evil 2 i Resident Evil 3: Nemesis, które ukazały się na rynku prawie piętnaście lat temu. Przez scenariusz gry Slant Six Games przewijają się bohaterowie znani z powyższych tytułów, jednakże fabuła Operation Raccoon City jest niekanoniczą wariacją na temat wydarzeń, jakie miały miejsce w dwóch leciwych odsłonach. W grze wcielamy się w członków uzbrojonych najemników pracujących dla korporacji Umbrella. Ich zadaniem jest odzyskać próbkę cennego wirusa oraz zniszczyć dowody, które mogłyby stanowić dowód, że Umbrella winna była epidemii i zniszczenia Raccoon City. Wykonując kolejne misje, gracze mogą zobaczyć znane wydarzenia z innej perspektywy, jak również zupełnie nowe sceny, w tym przebudzenie słynnego Nemesisa.
Mimo obecności krótkiej kampanii dla samotnego gracza, produkcja Capcomu zorientowana jest przede wszystkim na potyczki sieciowe. Większość trybów, podobnie jak kampania, zorientowane są na kooperację kilku graczy (w przypadku wątku fabularnego można grać maksymalnie we czterech, a w przypadku braku chętnych do gry, kontrolę nad pozostałymi członkami zespołu przejmuje konsola). Z mniej standardowych trybów wyróżnić należy przede wszystkim Ocalonych, gdzie gracze walczą w dwóch drużynach, czekając na mający ograniczoną liczbę miejsc helikopter zabierający bohaterów z ogarniętego epidemią Raccoon City. W trakcie rozgrywki towarzyszą nam znajomi przeciwnicy, dźwięki i przedmioty - część z nich stanowi ważny element gameplayu, reszta pojawia się na zasadzie nawiązań i smaczków dla fanów serii.
Operation Raccoon City napędzane jest przez silnik studia Slant Six Games o nazwie Hexane Engine, jednak oprawa wizualna w grze zachodniego dewelopera nie zachwyca. Lepiej prezentuje się oprawa audio, w tym ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Japończyka Shusaku Uchiyamę.
Komentarze (17)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych