Resistance: Fall of Man - opis gry
Resistance: Fall of Men to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby stworzona przez studio Inscomniac Games, które odpowiada także za pierwsze odsłony przygód Spyro oraz serię . Gra ukazała się w Europie w marcu 2007 roku i była jednym z tytułów startowych na PlayStation 3.
Na samym początku dowiadujemy się, że roku 1921 Rosja nagle całkowicie zamknęła swoje granice. Po upływie niecałych 17 lat ludzie odnaleźli jedynie opustoszałe miasta, w których nie pozostał żaden ślad po żyjących tam obywatelach. Nim ludzkość odkryła, co tak naprawdę się stało, do 1949 roku cała Europa uległa już nowej rasie, która zdobyła kolejne terytoria, nie napotykając praktycznie na żaden większy opór - nikt nie był w stanie poradzić sobie z technologią i przerażającą liczebnością najeźdźców z innej planety, nazywanych Chimerami. Następnie przenosimy się do roku 1951, gdzie w skórze odpornego na działanie wirusa Chimer Nathana Hale’a przyjdzie nam bronić angielskich miast przed atakiem obcych. Amerykanin będzie musiał przy okazji rozwiązać zagadkę swojej odporności na działanie wirusa.
Rozgrywka w Resistance: Fall of Men na pierwszy rzut oka niewiele się różni od konkurencyjnych tytułów z tego gatunku, jednak dzięki ciekawym realiom oraz czasom, w jakich toczy się akcja gry, dzieło Insomniac Games jest dość oryginalnym FPS-em. Ogień prowadzi się tak samo, jak w dziesiątkach podobnych shooterów, ale istotnym elementem, który może w jednym momencie przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę, jest broń. Deweloper wykazał się dużą kreatywnością, gdyż pośród kilkudziesięciu typów broni (zarówno tych wytworzonych przez człowieka, jak i przez Chimery), każda z pukawek posiada dwa alternatywne zastosowania. Kampanię możemy przechodzić także z partnerem na jednej konsoli, co w obecnej generacji nie jest standardem. Po odniesieniu obrażeń pasek życia nie regeneruje się - należy wówczas skorzystać z rozsianych w lokacji apteczek. Oprócz trybu dla samotnego gracza, Fall of Man oferuje również multiplayer dla 32 graczy.
Grafika w produkcji ojców w momencie premiery mogła się podobać, jednak nie zachwycała, a dziś prezentuje się przeciętnie. Wyróżnić należy przede wszystkim oryginalny design świata gry oraz projekty broni i przeciwników. Muzykę skomponował David Bergeaud, który pracował wcześniej nad ścięzką dźwiękową do wszystkich odsłon przygód Ratcheta i Clanka.
Komentarze (31)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych