Resistance: Retribution - opis gry
Resistance: Retribution jest trzecioosobową strzelaniną z serii Resistance stworzoną przez Sony Bend Studio i wydaną przez Sony w marcu 2009 roku na konsolę PlayStation Portable. Retribution jest pierwszą grą z serii, która pojawiła się na przenośnym sprzęcie i stanowi pomost pomiędzy wydarzeniami z Resistance 2 i Resistance 3.
Akcja Retribution ma miejsce pomiędzy Resistance: Fall of Man a „dwójką”. Głównym bohaterem w tej części jest angielski żołnierz James Grayson, który ma osobiste powody do walki w wojnie z Chimerami. Otóż podczas wybijania zastępów wrogich jednostek, Grayson natrafił na swojego brata, który został zainfekowany wirusem. Protagonista zmuszony był zastrzelić brata, po czym poprzysiągł obcym zemstę. Niedługo potem James zdezerterował, ropoczynają działalność niczym jednoosobowa armia, co oczywiście nie spodobało się dowództwu. Grayson został w końcu złapany i umieszczony w więzieniu o zaostrzonym rygorze. Na szczęście z doświadczenia i umiejętności bohatera chciał skorzystać ruch oporu o nazwie "Maquis". Brytyjczycy wyrażają zgodę i James wraca do walki z Chimerami.
Dwie wcześniejsze odsłony Resistance na PlayStation 3 były FPS-ami. PSP jest dobrym urządzeniem do gier, jednak cierpi na brak drugiego analoga, który przekreśla możliwość komfortowego grania z perspektywy pierwszej osoby. Dlatego też deweloper postanowił przystosować rozgrywkę do specyfiki handhelda Sony, decydując się na widok TPP z celowaniem znad ramienia postaci, który spopularyzowała czwarta odsłona serii Resident Evil. Bohtater może dźwigać jednocześnie trzy pukawki oraz granaty, które zbiera po pokonanych wrogach. Do regeneracji paska zdrowia, podobnie jak w „dużych” częścich, służą apteczki. Sterowanie rozwiązano bardzo wygodnie - gracz porusza się za pomocą grzybka, a przyciskami geometrycznymi manipulujemy kamerą.
Biorąc pod uwagę możliwości kieszonsolki Sony, grafika w Resistance: Retribution to prawie najwyższa pułka. Modele postaci są szczegółowo wykonane, a kolejne miejscówki zaprojektowano z pomysłem. Gra działa na zmodyfikowanym silniku Syphon Filter: Logan's Shadow i podobnie jak w tamtym tytule, również w Retribution spore wrażenie robi wykonanie wody. Za muzykę odpowiada amerykański kompozytor, Garry Schyman.
Komentarze (19)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych